Publicerat Juli 3, 200520 yr Bättre sent än aldrig... Har varit medlem här en tid redan,men aldrig kommit till att göra min presentation klar... :-[ Men tyckte att nu var det dags att göra det, so here goes... Hej alla!, mitt nick är FinHunter... är en 24 årig hangöbo, från finland... Jobbar i den lokala hamnen "ibland", måste nästan säga så för att då jag inte jobbar så brukar det bli en hel del med jakt, men aldrig för mycket. Har haft jaktkort sedan jag var 13 år gammal, är mycket intresserad av all sorts jaktlitteratur och tidsskrifter, läser en hel del svenska böcker och tidningar, kvalitén är lite bättre en hos de finska, :- ... Äger en tyskjaktterrier och en tax för tillfället, tysken används vid alla sorters jakt, gryt, klövdjur,vid andpasset, blodspår etc.. Taxen skall jagas in nu i höst, hoppas på att det skall bli endel med rådjurs- o. hjortdrev. Det lär även bli lite gryt för taxen, får se hur unghunden kommer att utvecklas.. Förutom jakt så brukar det bli lite träningsskytte, lerduvor, luftgev., och älgbana för det mesta.. den här sommaren har man nästan bott på skjutbanan... Hmmm.. tror nästan det var allt i ett nötskal, fråga gärna om ni har något på hjärtat... försöker svara och delta i diskussionerna med en lite "finlandssvensk/finsk" synvinkel... Mvh, Henri K
Publicerat Februari 11, 200818 yr Moro vaan Finhunter/Merilinnustaja... Tjänare från Jati aka mirage!
Publicerat Februari 11, 200818 yr Författare Moro vaan Finhunter/Merilinnustaja...Tjänare från Jati aka mirage! Tjenare tjenare..