Publicerat Oktober 7, 200718 yr Hejsan! Just nu har jag någon halvkass handkikare med någolunda förstoring. Men när jag är ute och spanar om kvällarna så tycker jag att den inte har tillräcklig förstoring. Givetvis duger den till att se djur som står några hundra meter bort. Men jag vill se meer! ;D Vad ska man titta efter för kikare? Jag är alltså ute efter en kikare, modell stor, den behöver inte nödvändigtvis inte vara så fasligt dyr heller. Mvh,
Publicerat Oktober 7, 200718 yr Kowa 8,5x44 xd Prominar Inte den billigaste men otroligt bra, fick tipset av en fågelsskådare och har verkligen inte ångrat mig. Man tror knapp det är sant när man tittar genom den när det är skumt ute! mvh
Publicerat Oktober 7, 200718 yr Kowa ska visst va en ruggig kikare ;D "vet".... Ja har en Kowa!.. sjukt bra är den!.. 10x32 field 6,0.... ser riktig bra i den när de börjar skymma!.. kort å gott mycket nöjd!... MVh
Publicerat Oktober 9, 200718 yr sitter med en 6-7 år gammal Kowa 7x40 som jag köpte i somras för 800 spänn hos en lokal vapenkrämare, hade stått på hyllan läääänge så jag skambjöd på den... Äckligt nöjd är jag iaf.
Publicerat Oktober 26, 200718 yr Halloj. Själv har jag bytt upp mig till en victory 10*56. lotutec. Den är OK. Rekommenderas! MVH/ RG
Publicerat November 4, 200718 yr Har idag en Nikon 8x40. Den är helt ok och jag är nöjd med den. Skulle jag idag köpa en annan så vore det Nikon 8,5x56, skulle vilja ha lite lite mer ljusinsläpp. Idag är Diavarisiktet på studsaren något lite bättre då det blir riktigt mörkt än handkikaren men då talar vi nattsvart faktiskt. Lite rimfrost så är man homefree! Mvh!