Publicerat Oktober 7, 200718 yr Jag använder min hund som ren skogsfågelhund men har lite lust att släppa honom på lite ripjakt i fjällen. Jag skulle vilja se honom sträcka ut över vidderna Jag har aldrig varit där (västerbottensfjällen) i oktober så jag är osäker om det är någon idé att åka upp så här sent. Vad tror ni som jagar i fjällen, är det värt att åka upp nästa helg och har någon nåt tips om ett bra område som inte kräver helikopterlyft?
Publicerat Oktober 7, 200718 yr Jag åker upp till dala fjällen i morgon med mina hundar ;D Men vi jagar mest tjäder. Nog ska jag upp på kalfjället också men de flesta fåglarna kommer jag troligen att hitta inne bland tall å gran
Publicerat Oktober 7, 200718 yr Hej, Jomenvisst kan det vara ide att åka till fjälls i oktober. Visserligen är det kallare nu, men också mindre jägare. Prova Kittelfjäll, i Saxnäs var det ganska mycket avlyst och i dalgångarna norrut har det varit halvdåligt med ripa. Det har väl inte varit så väldigt bra i Kittelfjäll heller, men någon ripa lär du nog finna.