Publicerat Oktober 8, 200718 yr Jag sitter på jobbet, chefen ringde! mitt jobb ligger mitt på en hästgård och nu har dom fått invasion av råttor modell gigantiska, han bad mig ta hand om det, hur tycker ni att jag ska gå tillväga? ta in alla hästar och skjuta med salongsgevär? låta hästarna vara i hagarna och skjuta med "dunsthagel"? eller ska jag ta fram storsläggan och ställa mig på pass?
Publicerat Oktober 8, 200718 yr Jag sitter på jobbet, chefen ringde! mitt jobb ligger mitt på en hästgård och nu har dom fått invasion av råttor modell gigantiska, han bad mig ta hand om det, hur tycker ni att jag ska gå tillväga? ta in alla hästar och skjuta med salongsgevär? låta hästarna vara i hagarna och skjuta med "dunsthagel"? eller ska jag ta fram storsläggan och ställa mig på pass? Det är ju en kostnadsfråga också. Alla råttorna är väl säkert inte framme i dagsljus heller så kanske fällor av något slag skulle vara en idé. Visst kan man ta in hästarna och sätta sig på pass och skjuta med en 22:a om dom inte kommer i full fart. Sedan beror det på hur skottfasta hästarna är också ??? Det får Du nog fråga ägaren om först el. har redan meddelat Dig detta! ???
Publicerat Oktober 8, 200718 yr Författare det är två st det rör sig om, eventuellt bara 1 faktiskt! och vi surrade om fälla men det var svårt att hitta någon som var nog stor! jag tänkte ta hit en minkfälla isf! "råttjäveln är gigantisk" ägaren sa att jag skulle skjuta med hagel första bästa chansen jag fick ! stalltjejerna har väl gått i strejk kan jag tro
Publicerat Oktober 8, 200718 yr det är två st det rör sig om, eventuellt bara 1 faktiskt! och vi surrade om fälla men det var svårt att hitta någon som var nog stor! jag tänkte ta hit en minkfälla isf! "råttjäveln är gigantisk"ägaren sa att jag skulle skjuta med hagel första bästa chansen jag fick ! stalltjejerna har väl gått i strejk kan jag tro Okej! Minkfällan är ju ett bra alternativ. Du kan ju även lägga ut en råttåtel på ett ställe där ingen häst kommer åt den och kanske passa med 22:an.
Publicerat Oktober 9, 200718 yr Minkfälla med ngt som luktar gott. Exempelvis rökt korv. Den kommer garanterat att sitta där.
Publicerat Oktober 9, 200718 yr Minkfälla med ngt som luktar gott. Exempelvis rökt korv. Den kommer garanterat att sitta där. Med söt eller vanlig senap???? ;) ;D
Publicerat Oktober 9, 200718 yr Med söt eller vanlig senap???? ;) ;DVi med matkultur äter inte rökt korv men senap :-*
Publicerat Oktober 9, 200718 yr Vi med matkultur äter inte rökt korv men senap :-* Men kanske råttan :-
Publicerat Oktober 10, 200718 yr Med söt eller vanlig senap???? ;) ;D Är det en hon- eller han-råtta? Mertalet killar verkar ju föredra Jonnys senap framför standard-slotts.... /Henke
Publicerat Oktober 10, 200718 yr Författare hehe det är sant det Henrik. jag snickrade ihop en fälla.. en borta nu.. men det finns kvar minst två! Anticimex kommer idag så ska dom droga dom eller dyl.