Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

garmin 60 csx problem

Featured Replies

Publicerat

Har beställt och fått en gps från USA hur gör man så att man får svensk meny i den???? Någon som vet?

i menyn text language finns ju bara engelska,franska,portugisiska och spanska förprogrammerat,måste man köra in något program eller? svar önskas tack på förhand

Publicerat

Det finns ett program som heter Garpatch.

Det programmet gör är att det lägger in det svenska språket i det senaste uppdateringen från garmin (som du måste ha laddat ner manuellt). Sedan kör du uppdateringen från garmin och vipps så har du svenskt språk.

Garpatch är ett norskt program, om jag inte minns fel. Gör en användare på www.gps.no och ställ dina frågor så kommer du säkert få svar. Eller så PMar du mig så kanske jag kan hjälpa dig.

Det enda jag är osäker på är om garpatch fungerar till den senaste uppdateringen som garmin släppte. Men som sagt, om du inte löser detta själv så kan jag försöka hjälpa dig, skicka bara ett PM eller mail.

Publicerat

Här har du länken till Garpatch. Enligt denna sida så fungerar garpatch 1.5 till den senaste garmin uppdateringen (3.50)

http://garminpatch.ueuo.com/

Ladda ner den senate uppdateringen från garmin.se (3.50 är den senaste)

Packa upp uppdateringen på Tex C:garmin.

Starta Garpatch och leta upp mappen C:garmin, där ska det finnas en fil som heter tex *nånting*.RGN

Välj den filen och sedan kan du välja 4 olika språk som du vill ha i din GPS.

Klicka sedan på patch.

Leta upp mappen C:garmin och kör uppdateringen från garmin, filen heter updater.exe. Klart! Nu ska du kunna välja mellan 4 olika språk i din GPS inkl svenska (om du nu valde svenska i programmet garpatch).

OBS. Detta gör du på egen risk!

Publicerat

Tackar funkade klockrent,du vet möjligtvis inte om man kan få tag i friluftskartan (helst PRO) utan att köpa den för 1600 kr tack på förhand

Publicerat

Jepp PM:a mig så berättar jag.

Publicerat

Tack sajmon nu har jag också svensk meny på min 60csx ;D

Publicerat
Tackar funkade klockrent,du vet möjligtvis inte om man kan få tag i friluftskartan (helst PRO) utan att köpa den för 1600 kr tack på förhand

Ja , hur gick det med kartan denna pro version vill man ha, har gamla fritidskartan nu hur fixar man den nya som sägs vara mycke bättre ???

Publicerat
Jepp PM:a mig så berättar jag.
Maila mig är du snäll.
  • 4 weeks later...
Publicerat

Jag ska byta ut min 60cs mot en Astro 220. Ska nu sälja min gamla 60cs och verkar ha tappat bort min instruktionsbok... Är det någon som har en på svenska till övers? Eller kanske i PDF?

Skulle vara tacksam för hjälp.

Publicerat

Sajmon, du har PM