Publicerat Oktober 8, 200718 yr Hello! Är hemma lite hastigt, måste ställa in videon på inspelning... Ni som kan se smålandsnytt kolla 19.10 o tror de går 22.15 oxå... Toligen en småfet smålänning på bild dårå!
Publicerat Oktober 8, 200718 yr Hello! Är hemma lite hastigt, måste ställa in videon på inspelning... Ni som kan se smålandsnytt kolla 19.10 o tror de går 22.15 oxå... Toligen en småfet smålänning på bild dårå! Man får väl försöka se på webben då eftersom man inte bor i Småland längre. http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=376451 Är det länken här Du menar och Niklas Svensson som är Du då ??? ;D
Publicerat Oktober 8, 200718 yr Författare Man får väl försöka se på webben då eftersom man inte bor i Småland längre. http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=376451 Är det länken här Du menar och Niklas Svensson som är Du då ??? ;D Ja va ska man säga.. vore de inte för den fete i röd väst (Niklas Svensson) så skulle de kanske va rätt bra Fy faen va fånig o se sig själv på TV... Lite synd att killarna åkte efter första drevet. Var lite mer action i andra kan man nog säga.... 16-20 grisar o ko 2 kalvar, 1 kviga o 1 pinntjur gick ut men inget blev skjutet. För tätt o fort i de flesta fall. Iofs bara en kalv o i kviga som var skjutbart enl kalmarmodellen. Stor suggan rusade på Andreas så han fick jumpa undan, han fick gyttja på byxorna från nassen så nära var hon. Min jycke körde ut 4 grisar o Andreas Münsterhane (valp efter min förra tik) körde ut 5 i 2 olika omgångar. Gick förbi brodern som inte fick rent håll o när de väl stannade så stod de i en klump. Skit oxå men de va kul ändå. Sågs 11 älgar totalt idag med de 2 dreven och så morgon o kvällsvaket. Känns som morgondagen blir spännande men yngsta dottern 8 år ska med, men tror nog att hon har något svårare o hålla käften än de två äldre ungarna. ja o så är hon helt övertygad om att hon ska få va med i TV.... hur jag nu ska förklara det inte blir så...
Publicerat Oktober 8, 200718 yr Ja va ska man säga.. vore de inte för den fete i röd väst (Niklas Svensson) så skulle de kanske va rätt bra Fy faen va fånig o se sig själv på TV... Lite synd att killarna åkte efter första drevet. Var lite mer action i andra kan man nog säga.... 16-20 grisar o ko 2 kalvar, 1 kviga o 1 pinntjur gick ut men inget blev skjutet. För tätt o fort i de flesta fall. Iofs bara en kalv o i kviga som var skjutbart enl kalmarmodellen. Stor suggan rusade på Andreas så han fick jumpa undan, han fick gyttja på byxorna från nassen så nära var hon. Min jycke körde ut 4 grisar o Andreas Münsterhane (valp efter min förra tik) körde ut 5 i 2 olika omgångar. Gick förbi brodern som inte fick rent håll o när de väl stannade så stod de i en klump. Skit oxå men de va kul ändå. Sågs 11 älgar totalt idag med de 2 dreven och så morgon o kvällsvaket. Känns som morgondagen blir spännande men yngsta dottern 8 år ska med, men tror nog att hon har något svårare o hålla käften än de två äldre ungarna. ja o så är hon helt övertygad om att hon ska få va med i TV.... hur jag nu ska förklara det inte blir så... Fullträff! Bingo! ;D Det var inte illa att få se så många på en dag. Skitjakt på Dig i morgon! ;D
Publicerat Oktober 9, 200718 yr Såg inslaget. Tycker du gjorde bra ifrån dig! Funderade på en sak.. Har ni kronhjortar när hos dig?
Publicerat Oktober 9, 200718 yr Såg inslaget. Tycker du gjorde bra ifrån dig! Funderade på en sak.. Har ni kronhjortar när hos dig? Han passade väldigt bra som linslus! ;D Hej NS! ;D
Publicerat Oktober 9, 200718 yr Författare Jorå kronhjort har kommit på senare år, även lite dov. Yngsta dottern 8 år har varit med idag.. ;D Gick bra de med, höll alldrig på att få åka hem nu ikväll. Hon skulle tvunget va kvar under slakten. J-kla va älg vi har haft under dessa 2 dagar o hjorten den fick vi idag ;D Men Kalmar modellen gör att vi inte haft mer än 3 skjutbara älgar o den ena kvigan fällde vi idag. Dessvärre mycket liten o mager, vetrinären ska titta på den i morgon. 8-9 brosk knölar på reven, trodde först på gammal trafikskada men knölarna är på bägge sidor bröskorgen. Har på bifogad bild snittat lite med kniven. Rätt märkligt. Var förresten ingen reportage i sändningen vid 22.15 De sållade nog bort det...
Publicerat Oktober 9, 200718 yr Fina bilder Nicklas! Det var ett fint horn på hjorten. Jag har själv varit ute och passat på hjort i em. fram till skymmningen men det sket sig men däremot så fick jag höra en annan fin musik. Det var som jag bedömde det 2 skoveltjurar som höll på att göra upp om vem som skulle få para sig med älgkorna på marken. Det small ganska så bra. Synd att man inte fick se detta skådespel. Det var konstiga knölar på kvigan. Det är rätt att Ni tar dit vetrinärn. Skitjakt på Dig och co. imorgon! ;D