Publicerat Oktober 15, 200718 yr Vad kan man säga om en sådan tingest. Ngn som har erfarenhet? Vad kan en sådan från -52 ligga i pris.
Publicerat Oktober 15, 200718 yr Författare Vad jag läst runt om den verkar den mkt hyllad bland användare. INGEN här som varit i kontakt med en?
Publicerat Oktober 16, 200718 yr Vad vill du veta om dom? Dom jag sett ligger kring 3000kr i fint skick
Publicerat Oktober 16, 200718 yr Författare Det som är intressant är om de gamle e nå o ha eller om man ska titta efter ngn viss årgång å uppåt mm. Vet att de började tillverkas -49 men när de slutade med den modellen vet jag ej. Sen låter 3000:- som en bössa med ringar o ev glugg till där jag tittat runt. Widfors har kastat iväg ngr sådana. Hur är precisionen, funkar den öht med ngn köpeammo eller är de endast handladdning som gäller i denna tingest. Vet att vissa märken kan ta köpeladdningar bra. Hur e de med just Brnon? O de jag inte frågat får du gärna lägga till "Pitepalt"
Publicerat Oktober 17, 200718 yr Alltså nu ska jag inte säga att jag är någon expert på dom här bössorna, utan långt ifrån ;D. Jag har en som jag fullkomligt älskar. Dock får jag ärligt säga att jag inte har testat den med köpeammo. Köpte direkt tomhylsor och började ladda. Min gick inte 100% förrän jag tog bort fästningen i förstocken och frilade hela pipan. Men nu går den som en dröm. Direkttrycket är direkt dåligt men det är ju med snelltryck så det gör inte så mycket. Att någon årsmodell skulle vara bättre har jag inte hört något om. Kanske någon annan kan fylla i. Det var ju inte så mycket info det men mitt tips är att löp och köp! Det är den enda bössan i garderoben jag aldrig funderat på att sälja .. Fritid och vildmarksliv hade en i nyskick inne för ett par veckor sedan. Den var dock i dyraste laget så den verkar finnas kvar.. Enligt hemsidan iaf.
Publicerat Oktober 18, 200718 yr Min erfarenhet är att dom ligger i krokarna 2500-3500:- beroende på skick. Tyvärr så verkar inte 22Hornet vara den kaliber som är helt enkel att få att skjuta bra, vissa bössor skjuter riktigt bra medan andra riktigt dåligt! Mitt tips är att du provskjuter bössan innan du handlar och ser till att pipan är friliggande.. Rost i pipan är inte helt ovanligt då bössorna ofta stått länge i tveksamma (fuktiga) förvaringsutrymmen utan att användas Jag har haft 3 vapen av olika märken i kalibern och har nu fastnat för Brno:n. Kommer att byta pipa på den nu i vinter bara för att få den att skjuta ännu bättre. Hornet:en är det kulvapen som jag skjuter absolut mest med och på det minsta viltet (fjällripa) och vill därför att det är upp till mig om jag ska träffa och inte dagsformen på bössan. En riktigt trevlig kaliber är det i alla fall med bra räckvidd, fåglarna dör bra utan någon nämnvärd köttförsöring (till skillnad från lillebror i 22WM)