Publicerat Oktober 16, 200718 yr Var o drog undan ett rådjur från vägen härom dan.. Låg på mittlinjen sten dött, lastbil kört på och de som var efter ringde polare som i sin tur ringde mig. Inget anmält till polisen, troligen märkte inte lastbilsföraren vad som skedde. Tog minst 1,5 timme innan jag kunde åka ut. Visste inte att det låg mitt i vägen, i diket var de jag fått veta. Mellan 6,30 till 8.00 låg djuret mitt i vägen i värsta morgontrafiken. Måste passerat en hel del bilar, även jägare som inte bemödat sig med o stanna och dra undan "liket". Tycker det är skammligt dåligt av folk. > Är självklart en trafikfara med 25-30 kilo kött mitt i vägen...
Publicerat Oktober 16, 200718 yr tyvärr så är de så!... gäller massor med vilt!.. bara för någon vecka sedan hände samma sak med en räv!.. hemma hos mej!... de är väll äkligt??... :- mvh
Publicerat Oktober 16, 200718 yr Nej han märkte troligvis ingenting om det var släpen som tog djuret.Det vet jag av egen erfarenhet tyvärr.
Publicerat Oktober 16, 200718 yr det låter lite dåligt Tack för skjutningen i söndags förresten det var skit kul. Ses på torsdag. Trident1452