Publicerat Juli 4, 200520 yr Nu talar jag alltså inte om min egen utan självklart om vildsvinets.. Igår satt jag å vakade på en av åtlarna, kl 23:10 kommer en ensam gris fram, rätt stor men ingen jätte, under lång tid satt jag å letade efter pensel och betar, ena sekunden tyckte jag mig se en liten pensel, dock så var den borta efter ett tag.. långt å rakt tryne hade den vilket för det mesta tyder på sugga.. Men fan va svårt jag tycker det är att 100% igt kunna avgöra va det är för djur, trots det har den ju sommar "kläder" Hur anser ni andra?? Det måste ju vara sjukt mycket svårare på vintern än nu???
Publicerat Augusti 1, 200520 yr Det är inte alltid så lätt att skilja galt från sugga, Penseln är ett sätt som kan funka dock så kräver denna obersevations form ganska ljus bakrund, Att se betarna är 1000% svårare om grisen inte är väldigt kapital, Är den så kapital att dessa syns så bör man spara den samma, Det du kan göra är att du kollar efter pensel samt att galtar oftast har en mindre puckel just innan svansen, Denna kan ibland vara väldigt markerad och syns ofta mycket bra. Björnhunden