Publicerat Oktober 18, 200718 yr hoppas du trikin kika din handväske grävling såg att 3 fall från småland innhöll trikiner från vildsvin nyligen >
Publicerat Oktober 18, 200718 yr http://www.sva.se/sv/navigera/tjanster_pro...vin---trikiner//Micke Bra jobbat Mr. Mauser! Det är ett bra samarbet som Vi har med att skaffa fram nya länkar och försöka få forumet mer intressant.
Publicerat Oktober 18, 200718 yr Författare Bra jobbat Mr. Mauser! Det är ett bra samarbet som Vi har med att skaffa fram nya länkar och försöka få forumet mer intressant. Ett lysande samarbete :-* /Micke
Publicerat Oktober 18, 200718 yr Ett lysande samarbete :-*/Micke Jepp! Vi önskar mer medlemmar som kommer med idéer och förslag på hur Vi kan förbättra forumet.;D
Publicerat November 14, 200817 yr Vart lite osäker med trikinprovet, njurtappen har jag hört att man skickar in, stämmer det? eller måste man ha något annat.
Publicerat November 14, 200817 yr Vart lite osäker med trikinprovet, njurtappen har jag hört att man skickar in, stämmer det? eller måste man ha något annat. Ja det stämmer, annars kan du ta ett prov från mellangärdet, mellan magen och lungorna eller underarms muskeln på ett framben. Från en som aldrig gjort detta............ pga att jag inte har skjutit något svin...än /Lasse
Publicerat November 15, 200817 yr njurtappen är nog bästa ställen ta proven. http://www.evira.fi/portal/se/djursjukdoms...ur/trichinella/
Publicerat November 15, 200817 yr Tog muskel från frambenet! har de i kylen nu, postar den imorgon kväll, får hoppas på att det duger åt dem i uppsala.
Publicerat Februari 15, 200917 yr Vilka fler ställen trikintestar kött?Finns det någon lista? JP lab. i Hästveda. Du får svaret dagen efter!! Adress; Bäckvägen 14 280 23 Hästveda
Publicerat Februari 24, 201016 yr JP lab. i Hästveda. Du får svaret dagen efter!! Adress; Bäckvägen 14 280 23 Hästveda Jag kan verkligen rekommendera JP! De är supersnabba med svaret och har klart bästa pris vad jag hittat. En hundring för att få ett SMS med besked att köttet är fritt från trikiner är värt vart enda öre!
Publicerat Februari 25, 201016 yr Jag kan verkligen rekommendera JP! De är supersnabba med svaret och har klart bästa pris vad jag hittat. En hundring för att få ett SMS med besked att köttet är fritt från trikiner är värt vart enda öre! Och sen är Jenny där mycket trevlig!
Publicerat Augusti 5, 201114 yr Och sen är Jenny där mycket trevlig! Kalasbra ställe! Fick sms knappa 15 timmar efter jag postat! Ingen av matgrisarna innehöll trikiner! Utsökt kött!
Publicerat Januari 25, 201214 yr Jag skickar inte till SVA pga det är ett indirekt vapenregister dom lägger ju ut info om vem som skickat in provet och hur många och varifrån. Använder mig av en veterinär,fick svaret på 20 min sist. /Lars.
Publicerat Januari 25, 201214 yr Hur många veterinärer kan leta efter samtliga trikiner? Tror mig ha läst om olika trikiner som kräver lite mer noggrann undersökning.
Publicerat Januari 25, 201214 yr Enköping med omnejd finns ett ställe som heter Vidilab. Väldigt snabba och bra. Svar via sms samma dag.
Publicerat Januari 25, 201214 yr JP i Hästveda är ett privat analysföretag som bla gör trikinundersökningar. Jag är mycket nöjd de gånger jag varit i kontakt med dem. http://www.jphastveda.com/
Publicerat Januari 25, 201214 yr Ja, JP är väldigt snabba de gångerna jag skickar dit proverna.. Mindre grisar till hushållet, brukar jag inte testa! Nu får jag väl fan... Grisar som skall säljas, eller kött som skall ges bort, där gör jag självklart inget avkall på säkerheten!