Publicerat Oktober 19, 200718 yr Tja! Matte Holst och jag samt ev en till drar till Gotland nästa torsdag morgon. Vi ska jaga kanin o änder i tre dagar totalt men har fått problem. En av de marker där vi brukar jaga kanin och fågel en hel dag har vi tappat, jakträttsinnehavaren är sjuk :'( Vi har alltså en dag över typ och min tanke var här att någon ytterst vänlig själ på jaktsidan skulle skynda till vår frälsning! Vi behöver alltså en mark och gärna sällskap en dag nästa helg. Någon som kan bidra med mark samt hänga på under den dagen, skulle vilja skriva att den personen givetvis är välkommen att hänga på hela helgen, tror det är helt ok MEN jag kan inte lova det då jag själv är inbjuden. Vi har två illrar som vi troligtvis kan jaga med under den "tomma" dagen och sedan min spaniel som är KUNG på kanin! Mvh! / Optimisten
Publicerat Oktober 19, 200718 yr du skulle ha ringt mig,jag har jakt i slite på två ställen men dom har haft dåligt med rabbis nu senast tyvärr,räv finns i dåliga gryt,,låna hunden ???
Publicerat Oktober 20, 200718 yr Lite klurit att fixa jakt för tre pers. Mkt lättare om det bara är en.Well, jag har pmat dig en ev lösning. Nu är jag fullbokad sedan lång tid annars hade vi kanske kunnat hitta på något. Är du säker ni inte får gå trots att jakträttsinnehavaren inte är med föresten? Kolla upp det. Åsso en gammal anekdot.. En kompis hade en vän som fyllde jämt. hela älgjaktlaget bjöd honom på kaninjakt på Gotland,tror det var 20pers som kom ner. Naturligtvis stack de på dans på kvällen och en av gubbarna följde med en dam hem,ja ja ni vet hur det kan gå. En vecka efter hemkomsten så annonserar damen i deras lokala tidning, tror ni det blev ett halabalo när dessa 20gifta män skulle förklara efterlysningsannonsen. Så här stod det ungefär; Du långe jägare ifrån ****** som var på Munken 10/10 i sällskap med 19jaktkamrater och följde med mig hem till Adelsgatan på te, vill gärna träffa dig igen. Så passa er om ni har för gott om tid.. ;D
Publicerat Oktober 20, 200718 yr Jag tror du kan lugna dig lite nu Hippen, fick tag i skradan idag och han hade planerat en heldag ute på När istället, dels fasan och rapphönsjakt men även en hel del kaninjakt där ute. Så jag tror vi klarar oss. Dock så hade han inte fått tag i stugägaren än vilket var värre, boende är inget problem, vi har ett flertal ställen som vi kan bo på, men det är så perfekt att bo i den stugan. Han skulle kolla det imorn igen. Ivan, tyvärr så går det inte att jaga där utan min vän som är sjuk, markinnehavaren är lite smått knepig och det skulle ställa min vän i en rätt knepig situation om vi skulle vara där utan honom. FC: Slite har jag över 2500ha att jaga på. Dock så finns det lika lite kanin där som hemma hos mig i Märsta. Det var Många år sen som de hade en liknande kaninstam som södra gotland, dock så har dem en jäkla massa annan bra jakt vilket iof även finns på södra sidan.. 4 dar kvar tills jag och Balsampojken sätter oss på båten. ;D
Publicerat Oktober 21, 200718 yr Författare Balsampojken var det va? Detta från killen som fick en utlösning bara av att få en begagnad keps av mej ;D ;D ;D Hoppas han fixar stugan, den ligger så jävla bra till bara!!! Mvh!
Publicerat Oktober 23, 200718 yr KEPSAR ÄR INGEN LEK!!!!! Kan du tänka dig en morgon på tippen utan min tippenkepa??? HERREGUD. Det är som du skulle klippa dig till parch om det nu stavas så??
Publicerat Oktober 23, 200718 yr Författare Tsss jag klarar mej utmärkt utan din keps no problem! Page tror jag är korrekt stavning och det kommer aldrig att bli aktuellt, lika lite som kortbyxor! Fick förövrigt bränna ur pipan på 308:an idag så nu är Hipshot lite gladare ;D Mv h!
Publicerat Oktober 23, 200718 yr Jag tror du kan lugna dig lite nu Hippen, fick tag i skradan idag och han hade planerat en heldag ute på När istället, dels fasan och rapphönsjakt men även en hel del kaninjakt där ute.Så jag tror vi klarar oss. Dock så hade han inte fått tag i stugägaren än vilket var värre, boende är inget problem, vi har ett flertal ställen som vi kan bo på, men det är så perfekt att bo i den stugan. Han skulle kolla det imorn igen. Ivan, tyvärr så går det inte att jaga där utan min vän som är sjuk, markinnehavaren är lite smått knepig och det skulle ställa min vän i en rätt knepig situation om vi skulle vara där utan honom. FC: Slite har jag över 2500ha att jaga på. Dock så finns det lika lite kanin där som hemma hos mig i Märsta. Det var Många år sen som de hade en liknande kaninstam som södra gotland, dock så har dem en jäkla massa annan bra jakt vilket iof även finns på södra sidan.. 4 dar kvar tills jag och Balsampojken sätter oss på båten. ;D har en bekant som har jakt där,men var inte mycke å hurra för tyckte dom,men fanns en del rävar å sprang där som jag tycker är väldigt intressanta lycka till på bastuklubbs resan då ;D