Publicerat Oktober 20, 200718 yr När jag sist körde hunden i gryt och skulle ta av henne pejlhalsbandet så såg jag att locket med batterier hade på något sätt gängat upp sig och lossnat. Hur fasen det nu kunde hända??? Frågan är då.... finns det reserv att köpa eller kan man använda nåt annat? Nån som har ett till övers? MVH Roggman66
Publicerat Oktober 20, 200718 yr Många brukar väl värma krympslang runt hundenheten, så problemet kanske är vanligt?
Publicerat Oktober 20, 200718 yr är det gammla pejlen du pratar om rogga?? isf ska du ringa eller kika in på www.hurricaneskennels.com han har lite spears till den gamla pejlen,är det den nya så tejpa och måste du köpa nå nytt in på www.deben.com och beställ,halva priset mot sverige
Publicerat Oktober 20, 200718 yr Alltid tejpa ...sånna är reglerna...men trist behöva jaga reservdelar under jaktsäsong.
Publicerat Oktober 22, 200718 yr Författare Ja det är locket till hundenheten på den gamla pejlen :'( Vete fan om man inte kan hitta nåt motsvarande lock.Jag ska se om jag hittar nån passande liten koppling i rörlådan här på jobbet, men tror nog att storlek och gäng inte stämmer. Blir nog en ny pejl vart det lider. FC! Du hade väl en bra peng på dessa? //Roggman66
Publicerat Oktober 22, 200718 yr har den gamla?jag är verkligen intresserad då,,jo jag har bra peng! pma mig bara,annars ska jag och jonne skicka en beställing till england för extra halsband,för det har jag inge rabbat på tyvärr.men kompletta set för mina gryt kompisar
Publicerat Oktober 22, 200718 yr Författare Verkar jobbigt att köpa en hel hundenhet när det "bara" är locket som saknas. Vilken av de nya är det man ska ha? Du får nog sälja en till mig ;D Känns som det i vilket fall som helst kan vara bra och ha en i reserv ;D //Roggman66
Publicerat Oktober 22, 200718 yr den jag har som ligger är den "gamla" terrier finder 3,väntar på den jag har med pin pointer som är parson längder ifrån den äldre,den går få helt tyst!och bättre precision på hunden och djupet har bara testat den 10 talet gånger och den är som 3an fast bättre annars om du vill vara med och beställa nytt hals band från england så kostar det 500kr vilket jag tycker är värt,ska ha två tänkte jag uti fall att min hund blir en tysk
Publicerat Oktober 22, 200718 yr Alltid tejpa ! Fukt, om inte annat är den gamla debenpejlens största fiende.. http://www.terrierman.com/tapecollar.htm