Publicerat Oktober 22, 200718 yr Jaha, Efter drygt 1800 inlägg föräras man med ett moderatorsskap ;D För er som inte varit med så länge känns jag nog igen. För övriga heter jag Magnus och är snart att benämna medelålders gentleman. Jagar i första hand klövvilt med kula såväl ensam som med hund på marker både i Uppland och i västerbotten. Men är egentligen intresserad av de flesta jaktformer och tidsavhängda prioriteringar är det enda som hindrar mig för att praktisera andra jaktformer mera. Har jagat sedan nedre tonåren tillsammans med far och farfar på hemmaplan men också tillsammans med mina morbröder och kusiner boendes i Tyskland. Är jaktledare sedan ganska länge och upplevs nog som en en ganska drivande kämpe i de jaktlag där jag verkar vilket innebär att jakt är samma sak som viltvård i mina ögon. Familjen består av fru (jägare) två små grabbar, en Wachtel och en gråhund på deltid. Reser mycket i jobbet vilket tillsammans med bondgård och små barn inneburit vissa inskränkningar på jakten på sistone, men jagar trots det förmodligen mer än majoriteten i samhället tror jag. Detta tack vare fantastisk äkta hälft och boendegeografi mitt i jaktmarken. Kommer att vara moderator i trådarna småvilt, eftersök, viltvård/predatorer och kikarsikten och optik. Alla mycket intressanta och angelägna ämnen med massor av ackumulerad kunskap på forumet. Vi hörs i trådarna.
Publicerat Oktober 23, 200718 yr Grattis till befodran och en spark uppåt i hirakin! Hej &välkommen hit! ;D
Publicerat Oktober 23, 200718 yr att benämna medelålders gentleman. [move][glow=red,2,300]nja... gentleman vetefan, men övre medelålder kan jag köpa ;D :-*[/glow][/move] mvh!
Publicerat Oktober 23, 200718 yr Författare att benämna medelålders gentleman. [move][glow=red,2,300]nja... gentleman vetefan, men övre medelålder kan jag köpa ;D :-*[/glow][/move] mvh! passauf, snart är du inget annat än en gammal farsa heller ;D
Publicerat Oktober 23, 200718 yr Författare Nu blir det ordning, en halvtysk som styr med järnhand ;D Ordnung macht frei 8) Nej absolut inga förändringar alls därvidlag, tycker det är högt i tak här och det passar nog de flesta bra. Tack skall ni ha.
Publicerat Oktober 23, 200718 yr Ser framför mig hur våran tyskättade Mkj på bästa Wermachtmanér ryter i åt dom som ej kan hålla sig i skinnet, nästan så att jag hör stöveltrampen med.. ;D Hursom, rätt man på rätt plats anser jag, grattis din stöt!
Publicerat Oktober 24, 200718 yr att benämna medelålders gentleman. [move][glow=red,2,300]nja... gentleman vetefan, men övre medelålder kan jag köpa ;D :-*[/glow][/move] mvh! Snubblande nära retur skulle jag nästan drista mej till att påstå ;D Mvh!
Publicerat Oktober 24, 200718 yr Författare Snubblande nära retur skulle jag nästan drista mej till att påstå ;DMvh! Look who's talking, än 40års krisar jag inte iaf. hur är det med dig lille vän? :-*
Publicerat Oktober 24, 200718 yr :-* Tackar som frågar! Min kris är inte åldersrelaterad vettu ;D Mvh!
Publicerat December 9, 200817 yr Grattis till befodran MKJ och en spark uppåt i hirakin! Jag såg just att han skiftat kulör till brackarblått
Publicerat December 9, 200817 yr Jag såg just att han skiftat kulör till brackarblått Han kanske röstar blått också!
Publicerat December 9, 200817 yr Magnus, är du medveten om att du sitter med en Sako i händerna på första bilden
Publicerat December 9, 200817 yr Författare Grattis till befodran MKJ och en spark uppåt i hirakin! Jag såg just att han skiftat kulör till brackarblått Grattis till den nya färgen MKJ, du sköter dig /Lasse Tack skall ni ha, nej grönt passade mig bra då jag är bondepartist. Magnus, är du medveten om att du sitter med en Sako i händerna på första bilden Ja, det var i ett stadie av tillfällig sinnessjukdom Allvarligt talat så blev jag rätt förvånad över denna utmärkelse, inget jag bråkat eller lissmat mig till om man säger så. Samtidigt smickrad att det är en bedömning som är gjord utifrån vad jag skrivit och tyckt hitills, då jag inte känner varken Matte eller Niclas personligen. Således ingen svågerpolitik inblandad Hursom, MKJ är den densamme oavsett avatarfärg, lätt tjurskallig ibland men rak och uppriktig i mina åsikter. Så kommer det att fortsätta gemensamt mot nya nivåer på jaktsidan. Tror vi har en riktigt spännade framtid baserat på vad jag har fått höra så här långt. Mvh Magnus