Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Byta bössa och skaffa bössor?

Featured Replies

Publicerat

Bössbytarsjukan har gjort sig påmind igen...  :'(

Nu säger rösten i mitt tomma huvud att jag ska sälja min Sako 75 Finnlight 308w och skaffa en Sako 75 Hunter 9.3x62 med BRA öppna riktmedel och en Zeiss 1.5-6x42 i Optilock samt införskaffa en Sako 75 Varmint 308w toppad med en Schmidt u Bender 8x56 med belyst riktm 1.

Är jag dum i huvet eller tänkare med vettiga tankar?

//Micke

Publicerat

Låter som samma sjuka jag med många fler har och aldrig kan bli botade ifrån.  ;D

Klart du ska byta vapen.  :P

Mvh............

Publicerat

Det kan du bara själv svara på.

Hur länge har du hafft bössan?

Är svaret längre än ett år då är det ett under att du inte hafft dessa tankar förens nu, och då kan nog någon råda bot på dig din stackare :)

Själv har jag bytt inför varje älgjakt sedan jag var 15år  :-[

MVH/Jocke

Publicerat
  • Författare

Finnlighten har jag haft i 2½ år snart... Har N Ä S T A N bytt in den ett par gånger men alltid ångrat mig strax innan. Är så sjukt nöjd med den. Men ändå så kommer tankarna på byten upp med jämna mellanrum. Pyrschjakten är rolig och Finnlighten är ju ingen direkt hyggesräser. Dock så är ju 308w en för jävla trevlig kaliber så den vill jag helst inte släppa, därav en 75 Varmint.

Så har jag ju halkat in på hundar så det kommer ju bli en del gående i skogen och då är ju en lätt bössa aldrig fel. Dock så har jag en outgrundlig dragning till Woodleigh's 320 grs RN och då är det ju egentligen bara en 9.3x62 som orkar putta iväg den med godtagbar hasitghet även om jag föredrar 9.3x57 (som jag haft två stycken av och saknar big time). En variant är ju att köpa en Finnlight 30.06 och pipa om till 9.3x62 men fan vet om det är så skoj med 2.8 kg bössa och en 20.8 grams kula som stånkar iväg i 700 mps så en Hunter med ngt kortad pipa och bra öppna riktmedel som jag för övrigt saknar på Finnlighten.

Fan va förvirrat det låter  ;D