Publicerat Juli 5, 200520 yr Va säger ni om detta . Har i dag köpt en gammal Baikal bock från 1976-77 för 500:- . Är det för mycket eller :- ;D ;D :-[
Publicerat Juli 5, 200520 yr Ryssårorna smäller när dom skall iaf, det är inte balans ala H&H direkt, men som sagt var, smäller gör dom, priset verkar vara bra.....spec om skicket är gott, låt någon kunnig (smed) gå genom bössan bara, har hört rykten om säkringarna, men det är rykten ....vet inte mera än så..min jägar bana startade med en Baikal 358 sbs, en jäpre var det som trillade ner, så jag har fina minnen av Baikal
Publicerat Juli 6, 200520 yr Baikal anses som bra bössor. Den kommer säkert att fungera alldeles utmärkt, bara kolven passar dig. Priset är nog helt rätt skulle jag tro
Publicerat Augusti 28, 200520 yr Baikal är en av de bästa bössor man kan äga.Går aldrig sönder o oömma i regel. Fula som styk så man får ha dom i fred. Men funkar till vapen, stötta, domkraft etc. Och tar veden slut kan man ta kolven. För de brukar ändå vara tillverkade av bränd björk.
Publicerat November 28, 200520 yr Peben, tycker du har gjort ett kanonköp!!! Baikal är en av de bästa bössor man kan äga.Går aldrig sönder o oömma i regel. Fula som styk så man får ha dom i fred. Men funkar till vapen, stötta, domkraft etc. Och tar veden slut kan man ta kolven. För de brukar ändå vara tillverkade av bränd björk. Anders S varför tror du jag köpte mina två baikal:s? Så att jag kan skotta fram 945:an från på skogsvägarna då den har snöat igen med sbs:n. Samt bända upp den ur diket med kombin då jag halkat av vägen i vinterhalkan, utan att behöva var orolig för inkjutningens skull till skillnad från allt italienskt skräp (även tyskt Mauser M96 straight pull, fan nu kom dödsångesten igen.....piller...piller ....piller...var fasen är dom )!! Där sade du något Anders!!! Det är därför någon karvat av en bit på min Baikalkombi kolv!!! De frös helt enkelt.
Publicerat November 29, 200520 yr Hej!! Sålde en gammal Baikal för en 5 liters dunk det var ungefär vad den var värd.
Publicerat November 29, 200520 yr Även jag kan bara tala gott om Baikal. Min första bössa var en enpipig Baikal, sköt ett 10-15 tal fåglar med den innan jag bestämde mig för att köpa en bock. Men angående Baikal, baikal har ju också studsare... någon som vet kvalite'n på dem, precision å sånt?
Publicerat November 29, 200520 yr http://www.baikalinc.ru/eng/ Deras sida sida dubbelstudsare i kal 45-79 varkar jädrans intressant.
Publicerat December 2, 200520 yr Nu kan jag inte sätta fingret på det, men baikal är väl ett riktigt stort företag som tillverkar tävlingspistoler, olika kulgevär, luftvapen och hagelgevär i alla katerogier, från svindyra lyxiga till billiga plankor?
Publicerat December 2, 200520 yr Helt rätt. Jag har sett två sidolåsare som beg. gick för ca. 120 000:- .
Publicerat December 3, 200520 yr Kolla någon av de sista jakttidningarna som jgjorde en dykning i torsbos lager och hittade tre fina vapen. Vill minnas att det var jaktmarker och fiskevatten