Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Liten älgkalv

Featured Replies

Publicerat

Blev väckt av telefonen strax efter klockan fem i morse. Det var polisen som meddelade att det fanns en älgkalv liggande på en väg och att den levde. Asade mig upp och på med kläderna och åkte iväg,  platsen var bara någon kilometer hemifrån. Vad hittade jag, jo ett dött rådjur som låg på kanten av vägen! Nu ska det nämnas att den som rapporterade in olyckan var en förbipasserande bil i andra körriktningen, men ändå. Den som hade kört på hade antingen inte märkt det eller smitit från platsen >:( >:( Så man ska ta allt med en liten nypa salt ;) ;)

För säkerts skull körde jag några kilometer till, för att kolla att det inte fanns mer vilt liggande på vägen!

mvh

Publicerat

Att inte polisen åker själva och kollar först innan de ringer i onödan.  :P :P

Jag är jätteimponerad av er eftersöksjägare och er idoga slitande efter skadat vilt.

Publicerat

Ja vad säger man? Sluta aldrig att förvånas ???

Publicerat

Kvällen andra dagen på älgjakten här hemma kördes det på två älgar på samma ställe i princip på e20 (MKJ, i höjd med Smeden ungefär). När eftersöket kom fram visade sig att det var en älg och en kronhind... :o

Kanske inte lika knasigt som M_B råkade ut för, men iallafall.. ;)

/Må

Publicerat

på tal om liten älgkalv så dömde jag en DM uttagning för stövare i Norrbotten, Under provet hittade vi en död älgkalv som jag var säker på var ett rådjur.. Men när vi kom fram så visade det sig att det var en LITEN älgkalv med orange lår och bogar.. :- Det var under brunsten så jag är lur på att den fått närkontakt med en tjur.... ???

Hur som helst så tror jag aldrig att en så liten kalv skulle ha klarat vintern...

post-806-1193405806_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare
Att inte polisen åker själva och kollar först innan de ringer i onödan. 

Tror inte dom har några resurser till detta, har läst i lokalblaskan att dom har en bil igång på nätterna och då i ett jättestort område :(

Det positiva var att jag var först på jobbet, vilket chockade en del :o :o Brukar ju komma inglidande vi åttatiden i vanliga fall ;)

ha det

Publicerat
Kvällen andra dagen på älgjakten här hemma kördes det på två älgar på samma ställe i princip på e20 (MKJ, i höjd med Smeden ungefär). När eftersöket kom fram visade sig att det var en älg och en kronhind... :o

Kanske inte lika knasigt som M_B råkade ut för, men iallafall.. ;)

/Må

Jo jag hörde om detta, han var nog med och tog rätt på det. Det behövde inte er kronstam. :- Verkar som det är en jäkla övergång där, går nog en 5-6 älgar om året mellan han och Katrineholmsavfarten.

MVH

Publicerat

>:(.. Tragist att de ska behöva va på de sättet!.. att folk smiter!... blir så jävla sur på sånt!..

Bra jobbat iaf Mats!.. heder åt dej!.

Mvh