Publicerat Oktober 27, 200718 yr En kompis bevittnade några norrmän då de praktiserade en speciell form av skogsfågeljakt. Två skyttar gick på var sida av en långsamt körande bil längs med skogsbilväg och hagelsköt fågeln i vägkanterna. Fågeln skyggar ju inte för bilen.. Detta skedde i Vilhelmina, en kommun som invaderats av norrmän totalt. På Grönlunds kommer dom in och skrävlar om resultat på 15-25 skogsfåglar per dag. Trevligt. Ska det få gå till såhär?
Publicerat Oktober 27, 200718 yr Va fan? Får man jaga så i Norge? Då kan dom ägna sig åt detta hemma... > // gAsToN
Publicerat Oktober 27, 200718 yr Det var en jäkla metod! Det vet jag inte om det är en tillåten metod. Nästan som att skjuta från bil. Här har dom hjälp från bilen genom att dölja sina fotsteg i gruset genom motorljudet och knastrandet från däcken mot gruset. Väldigt tveksam till den metoden. >
Publicerat Oktober 27, 200718 yr Ett jävla sätt som inte kallas jakt och dessutom är olagligt > Hoppas kompisen hade såpass civilkurage att han påtalade att detta är olagligt och memorerade bilnumret.
Publicerat Oktober 27, 200718 yr Författare Ett jävla sätt som inte kallas jakt och dessutom är olagligt >Hoppas kompisen hade såpass civilkurage att han påtalade att detta är olagligt och memorerade bilnumret. Jo, han är både stor och stark och blev aggressiv. Tydligen gömde sig skyttarna i diket då han kom, han gjorde väl allt ungefär utom att gå till handgripligheter. Vet ej om han noterade nummer och anmälde. Jag kom förresten på en Tysk för en månad sedan med att skjuta en tjädertupp från bilen. Kom tillsammans med två killar jag skulle guida körandes efter en skogsbilväg och såg honom en bit framför. I halvpanik kastade han in bössan i bilen och körde för att stanna och plocka upp tuppen som låg mitt på vägen, jag hann ikapp honom innan han drog iväg och läste lusen av honom rejält samt tog numret och hans namn. Har aldrig sett någon se så skamsen och skyldig ut! Påtalade det sedan för bevakare och det visade sig vara en av tre tyskar som köpt ett skifte på xxxxxxxxxxxx och är med i ett av älglagen där. Då de inte jagar älg "jagar" de tydligen fågel. Anmälan gjordes inte. Tror nästan det var straff nog att han blev påkommen och det kom ut vad han gjort till xxxxxxxxxxxx. (Censurerar lite av olika anledningar)
Publicerat Oktober 28, 200718 yr Jag undrar om det är olagligt att skjuta bulvaner från bil. Skulle vara kul att sätta ut några på någon grusväg och sedan lägga sig med kameran på pass. Plåtstövarjakt är nog vanligare än man tror.
Publicerat Oktober 28, 200718 yr En kompis bevittnade några norrmän då de praktiserade en speciell form av skogsfågeljakt. Två skyttar gick på var sida av en långsamt körande bil längs med skogsbilväg och hagelsköt fågeln i vägkanterna. Fågeln skyggar ju inte för bilen..Detta skedde i Vilhelmina, en kommun som invaderats av norrmän totalt. På Grönlunds kommer dom in och skrävlar om resultat på 15-25 skogsfåglar per dag. Trevligt. Ska det få gå till såhär? Hei! Jeg er norrman. Dette tror jeg bare er en røver historie. Og hvis ikke håper jeg selvsagt at dem blei "jaga" hjem til norge. Dette er ikke lov og er totat forkastlig...
Publicerat Oktober 28, 200718 yr Författare Hei!Jeg er norrman. Dette tror jeg bare er en røver historie. Og hvis ikke håper jeg selvsagt at dem blei "jaga" hjem til norge. Dette er ikke lov og er totat forkastlig... Varför tror du det? Vilhelmina invaderas av norrmän, det är ett faktum. Säger inte att ni sköter er sämre än svenskar, men det blir absolut mer uppmärksamhet kring det eftersom det är mer intressant för folk att klanka ner på norrmän som man ser som kunkurrenter istället för "medjägare". Har träffat och även jagat tillsammans med flera trevliga och bra norrmän, har till och med varit med som huvudperson i ett stort reportage i en norsk jakttidning, vilket jag iof ångrar djupt, men jag har också träffat många otrevliga svinaktiga personer från Norge som ser Sverige som lekstuga och beter sig vidrigt och på sätt liknande det du tror är en rövarhistoria. Så kan också svenskar bete sig men det svider mer i svensken då en norrman gör det..
Publicerat Oktober 28, 200718 yr Varför tror du det? Vilhelmina invaderas av norrmän, det är ett faktum. Säger inte att ni sköter er sämre än svenskar, men det blir absolut mer uppmärksamhet kring det eftersom det är mer intressant för folk att klanka ner på norrmän som man ser som kunkurrenter istället för "medjägare". Har träffat och även jagat tillsammans med flera trevliga och bra norrmän, har till och med varit med som huvudperson i ett stort reportage i en norsk jakttidning, vilket jag iof ångrar djupt, men jag har också träffat många otrevliga svinaktiga personer från Norge som ser Sverige som lekstuga och beter sig vidrigt och på sätt liknande det du tror är en rövarhistoria. Så kan också svenskar bete sig men det svider mer i svensken då en norrman gör det.. svinaktiga svensker har vi i norge og. Heldigvis er dem ikke mange. Så det får vi heller bare leve med. Jeg kommer godt overens med svensker. Har møtt mange i mine svenskejaktområder og det er bare hyggelig prat. Men så er jeg heller ingen svinaktig person på jakt i sverige. Men oppfører meg skikkelig for og få lov til og komme tilbake år etter år... Uansett svensker eller norrmen: dem som benytter motorisertkjøretøy i forbindelse med jakt skulle ikke hatt våpen....
Publicerat Oktober 28, 200718 yr Författare svinaktiga svensker har vi i norge og. Heldigvis er dem ikke mange. Så det får vi heller bare leve med.Jeg kommer godt overens med svensker. Har møtt mange i mine svenskejaktområder og det er bare hyggelig prat. Men så er jeg heller ingen svinaktig person på jakt i sverige. Men oppfører meg skikkelig for og få lov til og komme tilbake år etter år... Uansett svensker eller norrmen: dem som benytter motorisertkjøretøy i forbindelse med jakt skulle ikke hatt våpen.... Jag håller med om det och sätter punkt för min diskussion i detta ämne. Tror jag.
Publicerat Oktober 28, 200718 yr Uansett svensker eller norrmen: dem som benytter motorisertkjøretøy i forbindelse med jakt skulle ikke hatt våpen.... Instämmer till fullo! // gAsToN