Publicerat Oktober 27, 200718 yr Så ja!... 08:00 ringer min mobil!... de är min samman kallare som ringer!... "kan du ta ett eftersök på ett på kört rådjur!... visst visst!... men först skulle Jansson67 å ja damma av lite såter med han hund sally!. några timmar senare åker jag å JAnsson dit för att börja leta!.. uppgifterna är knappa efter över en timmes letande finner vi markeringen!.. och börjar spåra!.. efter ca 30 min kommer de en GUBBJÄVEL å gapar å skriker " VA FAN GÖR NI HÄR" me vapen å hund!.. för svinn här i från era jävlar!.. ja ska ringa polisen!.. *S*... ja ja!.. jag ber honom göra de!.. eftersom uppdraget kommer där i från!.. men hellre förekomma än före kommas!.. ja ringer till min samordnare å räcker över luren till den där bonjäveln!.. men han vill inte prata han bara fortsatte gapa!.. så vi bestämmer för att skita i detta å åka där ifrån!... Fråga!.. kan jag polis anmäla denna typ??.. för han tvingade oss att avbryta!. ??? Mvh...
Publicerat Oktober 27, 200718 yr Pmá mig är du snäll då det är jag som är samordnare i kretsen och ingen annan. Ska kolla upp vad som hänt om jag får uppgifterna. Är rådjuret fortfarande ospårat och lever??? Vi i Uppsala län har fullmakt från polisen att gå in på andras marker vid trafikskadat vilt. Vi har en mycket duktig kille på polishuset som brukar hjälpa oss i sådana frågor, han är förövrigt jägare själv
Publicerat Oktober 27, 200718 yr Författare ;D... Tack Mickel för din snabba hjälp!... å för du gav gubbjäveln en näs bränna!.. ;D ;D ;D... Mickel for President!.. MVh..en betydligt gladare Mamre!.. ;D ;D ;D
Publicerat Oktober 27, 200718 yr hehe, ett lyckligt slut .........fan en del förstår sig verkligen inte på...... men hur gick det för rådjuret? ???
Publicerat Oktober 27, 200718 yr Författare hehe, ett lyckligt slut .........fan en del förstår sig verkligen inte på......men hur gick det för rådjuret? ??? jag vet inte!.. troligen lär de bli liggande!.... men han som avbröt oss är SKYLDIG att fortsätta!.. men de lär inte den där dåren göra!...tyvärr så lider jag med de djuret!... men en sak e säker!.. han lär inte göra om de!.. fall ja skulle komma dit igen tack vare Mickels agerande!.. ;D... fick osså höra av Mickel att han påstår vi varit i han häst hage!??? *asg*... han var både blind å dum i huvudet!.. vi hadde massor me meter kvar till den!... å för den delen!.. skulle spåren lett in där!.. så hadde ja gått in iaf!... kanske inte med hunden!.. men in hadde ja gått!... Mvh
Publicerat Oktober 27, 200718 yr jag vet inte!.. troligen lär de bli liggande!.... men han som avbröt oss är SKYLDIG att fortsätta!.. men de lär inte den där dåren göra!...tyvärr så lider jag med de djuret!... men en sak e säker!.. han lär inte göra om de!.. fall ja skulle komma dit igen tack vare Mickels agerande!.. ;D... fick osså höra av Mickel att han påstår vi varit i han häst hage!??? *asg*... han var både blind å dum i huvudet!.. vi hadde massor me meter kvar till den!... å för den delen!.. skulle spåren lett in där!.. så hadde ja gått in iaf!... kanske inte med hunden!.. men in hadde ja gått!... Mvh Men du är ju ståckhålmare och såg sekert inte skillnad på hesthagen och veegen.. ;D
Publicerat Oktober 27, 200718 yr Ja du de var nått jag inte haft förmånen : o uppleva än... Visst har jag mött en o annan som gapat men när ärendet blivit förklarat så har allt löst sig utan problem. Vadå hästhage?? Folk rider hästar precis överallt så varför skulle hästskrällerna i hagen bli påverkad av en hund i spårlina??? Det är väl så att ingen har direkt rätt att hindra någon från att gå genom hagmark/hästhage med hund i koppel? Allemansrätten eller ? Skulle va kul o höra om någon har rätt att stoppa någon för det. Vapen, visst där går givetvis gränsen med jakträtt osv.
Publicerat Oktober 28, 200718 yr Jag får väl bara bekräfta att det var en riktig j-la idiot som vi råkade på, han kom farandes med sin hjulllastare hmm bra tänkte jag, här kommer nån som gjort viktiga iakttatgelser hoppades man ju på! men icke sa nicke karl`n hoppar ut och skriker och gapar och är på gränsen till hotfull: jag har hästar för en miljon i hagen bla bla...ta eran j-la hund och försvinn!!! Det är iallafall ytterligare en anledning till att det är bra att vara två när man är ute, dessa lögner att vi var i hans hästhage!! om så spåret hade gått in i hagen hade vi likväl gjort bedömningen om vi gått in med hunden eller gått runt och letat efter ett utspår!! hursom är det skönt att karln fick en näsbränna efteråt! >Mickel, är det A.Jansson i Sibbo som är den duktiga kontakten i polishuset?
Publicerat Oktober 28, 200718 yr >Mickel, är det A.Jansson i Sibbo som är den duktiga kontakten i polishuset? Spot on på Arne. En mycket duktig och samarbetsvillig polis som ställer upp i vått och torrt när det gäller att hjälpa oss. Det var riktigt bra att ni var två stycken på eftersöket om det nu skulle bli ett efterspel på denna historia.
Publicerat Oktober 28, 200718 yr Som jag sa till Thomas: Att så som denna herre gapade och skrek är han säkert känd i bygden sen tidigare i andra sammanhang och det hade jag tydligen rätt i hörde jag Med tanke på det så välkomnar jag ett efterspel!! Mvh: Jansson
Publicerat Oktober 28, 200718 yr Författare ;D.. jepps vilken dåre!.. ;D.. att man fortfarande kan bli förvånad!.. ;D hur som helst!... ett STORT tack till Mickel för ett snabbt å bra agerande!. å till Jansson för hjälpen vid eftersöket!.. eller ska vi säja hanteringen av "dåren".. Mvh