Publicerat Oktober 27, 200718 yr Ölandsjakt med kort e-sök Liten kort spårning avslutades dagen med. Påskjuten med 2 hagelsmällar på 20 m. Tecknade bra i skotten och saktade farten enl skytten. Vi tog en fika och sen gick vi på med tiken i lina. Hittade de här blodet o vad är träffat ? Dött rådjur inkrupet vid stenmur hittade vi efter sådär 70 m spårning. Ser lite groteskt ut med det luftskummande blodet som tryckt ur munnen. En intressantare händelse tidigare på dan. Wachteln reste rådjur och drevet övergick i ångestskri från kidet. Kutade allt va mina korta ben kunde bära mig, tror faen jag måste börja löpträna… jag får snart hjärtsnörp om jag ska behöva kuta runt hela j-vla tiden.. Hur som hittade hund och rådjur intill ett viltstängsel. Stack kidet direkt, hundskrället hade gått hårt åt ena låret på rådjuret. Ett sår i ljumsken såg lite äldre ut men inte infekterat. En V-formad skinnflik var lös, typ som tyg brukar rivas upp om man går emot taggtråd eller vass pinne eller nått. Jävla terräng med hagtorn, nypon o annat otrevligt taggigt h-vete. Vi var intill ett av skogsvådrsstyrelsen viltinhägnat område. Tror att kidet fastnat i något och tiken kommit ifatt och tagit djuret i bakdelen och inte kommit åt så mycket mer än bakdelen i snåret. Blir ju lixom gångar under buskarna o för en annan går de ju inte ens krypa igenom. Men jycken gjorde nog rätt i alla fall, har hon väl fått tag så får hon absolut inte släppa förrän det är dött eller någon anlänt. Fick förresten husarrest av frun i morgon... :-[
Publicerat Oktober 29, 200718 yr ;D.. va ska du göra för kul under husaresten då!.. ;DMVh Jag misstänker att han ska städa eller umgås utan gröna kläder på !!
Publicerat Oktober 29, 200718 yr Författare ;D.. va ska du göra för kul under husaresten då!.. ;DMVh Jo nog blev de lite städning o så maktjänst till ungarna. Tanten o svärföräldrarna drog på auktion o köpte en massa skit, typ tavla för 40 spänn. O va Fan ska du hägna den då? fråga jag. Några av dina benbitar åker väl ner, kvittrade hon... Ok! nu ere krig ;D Fixade en middag på dovkalvssadel o rostasde rotfrukter med kantarellsås, o så fick min "bensamling" hänga kvar ett tag till.
Publicerat Oktober 29, 200718 yr Jo nog blev de lite städning o så maktjänst till ungarna.Tanten o svärföräldrarna drog på auktion o köpte en massa skit, typ tavla för 40 spänn. O va Fan ska du hägna den då? fråga jag. Några av dina benbitar åker väl ner, kvittrade hon... Ok! nu ere krig ;D Fixade en middag på dovkalvssadel o rostasde rotfrukter med kantarellsås, o så fick min "bensamling" hänga kvar ett tag till. Vi "mogna" män i bästa ålder börjar fatta hur slipstenar skall dras minsann... Tydligen är jag inte allena ;D
Publicerat Oktober 30, 200718 yr Vi "mogna" män i bästa ålder börjar fatta hur slipstenar skall dras minsann...Tydligen är jag inte allena ;D håller ni kurser??... ;D ;D... :-* mvh
Publicerat November 1, 200718 yr Författare håller ni kurser??... ;D ;D... :-*mvh I vad ? Laga mat eller hitta rätt fru?? : ;D ;D Faen de sista lät som nån lustiger midsommarlek kring stången.... ;D ;D ;D
Publicerat November 2, 200718 yr Faen de sista lät som nån lustiger midsommarlek kring stången.... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D...