Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tips om Bretonkullar?!

Featured Replies

Publicerat

Har tänkt skaffa en Bretontik. Har hört mig för med de Bretonägare jag kommit i kontakt med och de hänvisar mest till Breton.se där det inte står så mycket för tillfället ang. kommande kullar. Skulle vara tacksam över tips om privatpersoner/kennlar som ska ha kullar inom en överskådlig framtid!

MVH

Publicerat

De Bretonägarna du frågat som hänvisar till Breton.se har ju lett dig rätt väg....nästa steg är att kolla på hemsidan och sedan ringa till de avelsråd som står angivna där?  De vet en hel del om vad som komma skall!

/Henke

(Söker Breton-hane)

Publicerat

vet inge om uppfödaren men de verkar vara stormarknad med knepig tingnings förfarande

http://www.ackers.se/

Publicerat

Hejsan TNT kul att se dig på sidan...ganska kul sida med högt i tak och enkelt att lägga in bilder brukar göra sidan läsvärd.

Köp en tysk,parson och en finnstövare istället. ;D

Publicerat
Har tänkt skaffa en Bretontik. Har hört mig för med de Bretonägare jag kommit i kontakt med och de hänvisar mest till Breton.se där det inte står så mycket för tillfället ang. kommande kullar. Skulle vara tacksam över tips om privatpersoner/kennlar som ska ha kullar inom en överskådlig framtid!

MVH

Du är inne på helt rätt väg.

Ring samtliga ombud i avelsrådet på SBnk för ibland kan de ha olika förstahandsuppgifter.

Ett annat tipps är att vända sig till Norge där fler kullar tas fram /år än i Sverige.

Men de e helt klart värt att vänta på en Breton.

Missa inte Bretontråden här på jaktsidan:

http://jaktsnack.se/index.php?topic=1680.0

Vet att de finns folk som planerar valp där också emellanåt :)

Publicerat

Det bästa är att kontakta avelsrådet i sverige som har koll på de flesta kullar som är på G framöver. Den som det hänvisas till i länk ovan nämnde dock inte avelsrådet för mig när jag hörde mig för om vilka kullar som fanns i slutet av förra veckan vilket tyder på att dom inte gått genom avelsrådet med denna parning. Dock så vet jag att dessa hundar är parade förr, så det borde vara en ok parning, men jag skulle ändå höra med avelsrådet innan jag köper en valp från en kull som inte är ute på svensk bretonklubbs hemsida!

Sedan har du även några kullar på G framöver i Visby. Sedan skulle jag som det nämnts även söka mig till norge. På deras hemsida är det nu ute tre kullar, men jag vet att det kommer att dyka upp fler. Beroende på var du bor någonstans så kanske det är nära att söka sig till danmark där det också finns en hel del bra kullar!

Lycka till!

//Lina som själv är på valpjakt

Publicerat

Har iochförsig bara pratat med en i avelrådet som själv skulle ha valpar till våren/sommaren. Han menade på att de flesta inte lägger ut något på Breton.se förrän valparna kommit till världen och att han förra våren hade över 40 pers på listan... Även Eirams sa att de hade lååång kö pga att förra tiken inte fick valpar.

Det är ju alltid bra att vara ute i god tid och att skapa kontakter med uppfödare redan nu som planerar kullar, därav min förfrågan.

Ringde tillochmed dig "Ella" häromveckan efter ett hett tips.

Då är det väl bara att slänga sig på telefonen igen å ringa resten av avelråden!! :)

Publicerat

Aha.....då trillar poletten ner gällande vem du är!  ;)

Som sagt så är det bara att vara aktiv och höra sig för med avelsråden, vara i kontakt med uppfödare.......osv.

Håller själv på att "scanna marknaden" just nu och kolla vilka kullar jag kan tänka mig valp ifrån!

Är rätt intressant arbete må jag säga  ;)

• 4 months later...
Publicerat

En liten fågel (ripa) viskade i mitt öra att det skulle vara en kull med bra jaktlinjer på g i Norge... Kan höra med ripan vart det var om intresse finnes?!

Publicerat
En liten fågel (ripa) viskade i mitt öra att det skulle vara en kull med bra jaktlinjer på g i Norge... Kan höra med ripan vart det var om intresse finnes?!

Det en del bra kullar på G i norge. ......."ripan" får gärna viska i mitt öra också vilken kull det gäller för gällande detta är man alltid intresserad :lol:

Går bra att PM:a mig också :lol:

Publicerat

Hoppas svar från ripan nu. Har skickat en brevduva....

• 2 months later...
Publicerat

Nu behöver jag inga tips längre :angry: men tack ändå!!

• 3 months later...
Publicerat

Vi har ett kull nå med bästa franska linjer. Alla tricolorer, brun/vita tri. och svart/vita tri. Se dom på

http://www.epagneulbreton.no - 6 tikar -2 haner.

lev.klara 30.9.08

post-2544-1221379320_thumb.jpg