Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Styrning av kastare compactsporting.

Featured Replies

Publicerat

Tja!!

Är det nån som är funktionär eller liknande på en compactsportingbana?? Jag undrar hur ni styr kastarna, använder ni enbart tryckknapparna eller har ni nån form av slumpgenerator som styr de olika kastarna för att få bästa variation.

Publicerat

Har du provat att ringa Jocke smålänning i haninge. Han borde veta. Jag vet inte om dom har en compact sporting där men jag tror det.

Publicerat

I huddinge trycker vi fram duvorna när skytten ropar precis som på skeet eller trap.

Publicerat

Vad jag förstått av sporting så skall varje station avslutas med en dubbelduva för säkerhetens skull. Vad interbond är ute efter är en slumpgenerator för att kasta en slumpmässig duva eller två slumpmässiga duvor. Det går att lösa elektroniskt men krävs en del tankearbete och lite pengar för att ro det i hamn. En liten plc typ siemens logo eller en mitchubishi med 8 utgångar och 8 ingångar samt en radiosändare/mottagare eller knapplåda. En dag har jag programmet färdigt och sedan återstår det tråkiga... kabeldragning till alla kastare.

Publicerat

Eh, nu Är jag inte riktigt säker på att jag vet var du frågar om? På nästan all sporting så är ju duvan känd? Alltså du vet var duvan kommer ifrån, så även på compact sporting. I de fall där duvan inte är känd så släpps dom ju i alla fall lika för alla? Annars borde det inte kunna gå att jämföra varandras resultat. Men för sin egen tränings skull kunde man naturligtvis tänka sig en slumpgenerator.

Publicerat

Då blev det enklare för han Åberg. Bara att dra tråd till samma ställe och därifrån till en knapplåda alternativt radiomottagare .

Publicerat
  • Författare

Tja!!

Funkar det inte så att när man kallar på en duva så kan eller ska den komma ifrån vilken kastare som helst och i skottet går en till duva åxå den från okänd kastare (skottdubble) i compactsporting????????????

Publicerat
  • Författare

Tja!!

Läste reglementet och tydligen så måste duvorna vara kända av skyttarna i varje omgång, men jag sköt en tävling där duvorna hela tiden varierade mellan de olika skyttarna, man var tvungen att vara på allerten hela tiden.