Publicerat Juli 6, 200521 yr Hej! Jag är en 35-årig numera utflyttad norrbottning, som nu håller till i de södra delarna av landet (höganäs) där jag hamnat efter en sejour i Blekinge på ett välkänt fiskeföretag. Jag arbetar med konstruktion av mekanik/optik i analysinstrument. Är en jaktlig allätare som dessvärre nu har lite långt till jaktmarken i tornedalen. Sätter skogsfågeljakt och toppjakten främst men jagar också älg varje år så det blir ett par resor genom landet varje år. Fyller på med lite sjöfågeljakt mm under tiden härnere. Ägnar nu mycket tid åt att försöka få fason på min Kleine Munsterländer (1 år) som jag hoppas kunna testa till hösten. Pågående husrenovering, nybliven golfare och en son på 4 månader gör att jag just nu inte har problem med att fördriva tiden! Mvh /R
Publicerat Juli 6, 200521 yr Jo stefan! GOLFARE! Har alltid sagt att jag kan testa det när jag blivit så gammal och skröplig att jag inte duger till nån RIKTIG sport! Tänkte det var dags nu när man är kvalificerad att spela i "oldboys" ligan i fotboll!!!! Bara att börja förbereda pensionen också!
Publicerat Juli 6, 200521 yr Hej! Välkommen hit, Ni som inte fattar varför han spelar golf så kan jag förklara det för Er. Innan man slår ut bollen så sätter man en peg i marken på första slaget och det är väl vad han har tängt att göra nu också i skogen. Man tar med sig en el. två klubbor, ett knippe bollar och ett knippe peggar och ser man ett lämpligt byte så tar man sikte och hoppas på träff. Är det inte så Du har tängt Dig Ylitjorvas??? ;) ;)
Publicerat Juli 6, 200521 yr Nej det är ännu bättre! Man behöver inte ens skog eller jaktmark! Golfbanor kryllar av djur, kråkor, kaniner och allsköns andra kryp som känns fint att ha ihjäl! Man kan till och med klubba karp i vattenhindren! Enklare än lake! Ingen jakttidsbegränsning överhuvudtaget och framför allt, alla slår så jävla snett att det inte spelar så stor roll vad man EGENTLIGEN siktade på! Var max en dm från att träffa en kråka i ett träd från 10 meters avstånd för nån vecka sen! Finns inte en enda regel i den stora regelboken som reglerar "skjutbara" djur! Man kan ha 12 vapen i bagen och obegränsat med ammo! ;D ;D ;D
Publicerat Juli 6, 200521 yr Hej! Ja, man kan se det så ang. regelboken vad man anv. golfklubbor och bollar till. :D
Publicerat Juli 7, 200521 yr Nej det är ännu bättre!Man behöver inte ens skog eller jaktmark! Golfbanor kryllar av djur, kråkor, kaniner och allsköns andra kryp som känns fint att ha ihjäl! Man kan till och med klubba karp i vattenhindren! Enklare än lake! Ingen jakttidsbegränsning överhuvudtaget och framför allt, alla slår så jävla snett att det inte spelar så stor roll vad man EGENTLIGEN siktade på! Var max en dm från att träffa en kråka i ett träd från 10 meters avstånd för nån vecka sen! Finns inte en enda regel i den stora regelboken som reglerar "skjutbara" djur! Man kan ha 12 vapen i bagen och obegränsat med ammo! ;D ;D ;D :D ;D Välkommen hit!
Publicerat Juli 20, 200521 yr Hur ser det ut med möjlighet till jaktmarker längs våra sydligaste kuster. Vad kostar det om man mot förmodan lyckas få tag i en mark ungefär? Arbetsförmedlingen tyckte att jag skulle söka jobb i landskrona när jag blev arbetslös. Som tur var så klarade jag mig från ett sådant öde genom att bli exilnorrlänning i nordvästra dalarna istället. Golf , är inte det en form av primitivt jordbruk? ;D