Publicerat November 6, 200718 yr Har fått problem med min 1,5 år gamla gps (beställd från Amerika) Den tar ström fästän den är avslagen. Om man sätter i nya batterier och mäter,3 volt och slår på den går den ned till 2.96 volt så "påslag knappen " verkar fungera. Men batterierna är slut efter ca 15 timmar även om den är avslagen. En liten ca 2mm stor brun fläck på displayen ,som det varit för varmt." brunnit något?" Annars fungerar den som vanligt ,garantin verkar bara vara ett år. Är det någon som har råkat ut för samma problem ,vad skall jag göra. Tacksam för hjälp
Publicerat November 6, 200718 yr Har du provat att uppdatera till senaste mjukvaran i enheten? Den bruna fläcken verkar ju lite oroväckande. Garmin england har något som heter service (om man jämför med garmin sverige). Kontakta dom, de har en serviceverkstad som man kan skicka in sina garminprodukter till så lagar dom enheten mot en mindre kostnad, ibland helt gratis! Lycka till! Skriv sedan hur det gick.
Publicerat November 10, 200718 yr Tack för tipset Sajmon. Provar byta programvara (måste få hjälp), annars tar jag kontakt med England efter fågeljakten är slut.