Publicerat November 6, 200718 yr Hej! Är ute efter en Sako 995 TRG-S i kaliber 6,5x55. Min farbror har en sådan och den skjuter extremt tätt. I princip hål i hål. Dock är det inte lätt att få tag på begagnade sådana. De nya TRG:na är inte riktigt min stil då de ser ut som militära prickskyttevapen. Är det fler som har erfarenhet av detta vapen? Henrik
Publicerat November 6, 200718 yr Hej.. Har en Trg-s i 7mm rem med rostfri pipa.. det är en ganska rejäl pjäs, lådan sväljer en 338 laupa.. det jag främst kan klaga på är magasinsspärren.. mitt mag har trillat ur vid några tillfällen.. dock ej vid jakt ännu. den skjuter hyffsat och i en 6.5 tror jag den är lättskjuten. min med fulladdat är min faktiskt ganska hoppig tycker jag, trots vikten. jag har inte riktigt känt det där riktiga förtroendet för den bössan men kan inte peka på vad det är.. ändå så e det nog den jag skjutit mest vilt med senaste åren.. jag har en belyst helia 3-12x56 i qr fästen samt en ampoint för lite trängre lägen..
Publicerat November 7, 200718 yr Författare Intressant att höra. Jag är ute efter en i 6,5x55 för att använda som toppfågel/rådjursbössa. Min Sako 75 S.S Laminated i 9,3x62 känns något overkill för den upg. Dock är den bra att ha i mina björntäta hemskogar. (Härjedalen) Min farbror har en Swarovski 6-24x50 på sin och ja blir lätt avundsjuk varje gång jag er den...
Publicerat November 8, 200718 yr Är det en sån här?? http://www.jagareforbundet.se/annonser/def...s&aid=11903
Publicerat November 9, 200718 yr Om jag vore dig skulle jag satsa på en sako vixen 222R... .... Hoppas grisen ramlar i helgen....
Publicerat November 10, 200718 yr Författare Sako vixen 222R i all ära...ett bra vapen! Sako 995 TRG-S 6,5x55 är byggd på Sako TRG (prickskyttevapen) och med Lapua Scenar 7 g kula är träffbilden på 200 8 mm...slå det du.. I helgen ramlar stornassen! Henrik
Publicerat November 10, 200718 yr Sako 995 TRG-S 6,5x55 är byggd på Sako TRG (prickskyttevapen) och med Lapua Scenar 7 g kula är träffbilden på 200 8 mm...slå det du.. Om du har tur ja, du kan lika gärna få ett vapen som som bäst skjuter 80 mm/5skott på 300 m.
Publicerat November 10, 200718 yr 8mm. på 200meter : Skynda dig att åka med den på bänkskytte WM för du vinner
Publicerat November 12, 200718 yr Författare OK något större träffbild möjligtvis. Men bra är den. Henrik