Publicerat November 12, 200718 yr Skulle vilja ha lite tips om hundförsäkringar... e ute efter försäkringar med bra vet. vård och liv upp till ca 6000-8000 Kr... inte fel med låg premie, men det brukar ju vara svårt o kombinera mvh
Publicerat November 12, 200718 yr Jag kan rekomendera folksam. Jag har 8000 i livförsäkring och 40000 i veterinärvård då min vorsteh. Premien ligger på ca 1300 per år. Självrisk 1200 + 20% veterinärkostnaderna.
Publicerat November 12, 200718 yr Jag har Sveland jägarförsäkring, 1000 kr per år om man är medlem i jägarnas riksförbund. 20 000 kr i vård Livförsäkring Tror det är 1200 kr + 25% i självrisk. Samt att det ingår en användbarhetsförsäkring som ger tillbaka vad hunden kostade om den tex skadar sig och inte kan användas i jakt mer.
Publicerat November 14, 200718 yr hade agira men bytte till sveland! agira är oduglia att ha å göra med när det händer nått,sveland verkar bättre då..mvh
Publicerat November 15, 200718 yr har osså sveland på alla djur hundar å hästar å frun!. ....... å e mycket nöjd me dom!.. inget klabb där när de händer något!.. Mvh
Publicerat November 15, 200718 yr Hej! Har också mina hundrar försäkrade sen många år i sveland inga problem. Men när jag skulle försäkra nya bilen blev det strul, ringde runt om priser som vanligt. Fick ett pris som jag var nöjd med och tecknade försäkringen. Fick sedan hem försäkrings brevet och till min förvåning så var det 500:- dyrare mot det pris jag fått. Ringde och påpekade felet och blev så gott som idiotförkalad eftersom de hittar minsan inte bara på några priser. Betalade eftersom jag inte orkade bry mig om ägarbyte för att bli fri försäkringen. Men hela principen gör att jag kommer att ta bort mina försäkringar ur sveland även om det blir dyrare. Några fifflare tänker jag då inte ha och göra med och absolut inte betala till. Farsgubben även råkat ut för samma problem när det gäller bilförsäkring hos Trygg Hansa. Mvh Togga
Publicerat November 15, 200718 yr Fastnade för Agria när jag köpte hund. Kollade runt lite och tyckte det var mest prisvärt då! ( 1.5 år sedan) Det som skiljer verkar vara ersättningsbelopp o självrisk. Jag betalar 1339 Kr för 9000 i liv och 30000 i veterinärvård. Grundsjälvrisk 1000+10% rörligsjälvrisk.Fick bra valprabatt ca 400 kr. Tror att det är rabatt om man är med i Jägarförbundet. Jag har en Breton (stående fågelhund).
Publicerat November 20, 200718 yr Har båda mina hundar försäkrade hos folksam och är nöjd med det. Den ena hunden är försäkrad till 10 000 kr i livet och den andra till 11 000 kr. Båda hundarna är försäkrade till 40 000 kr vardera i veterinärvård. För detta betalar jag cirka 3000 kr per år, helt överkomligt tycker jag.
Publicerat November 20, 200718 yr Också nöjd med folksam, inga problem med ersättning när jag fick en hund över körd.
Publicerat November 21, 200718 yr Också nöjd med folksam, inga problem med ersättning när jag fick en hund över körd. Får du hunden ihjälkörd så behöver du inte ha hunden försäkrad..då täcker den allmänna trafikskadefonden det hela.Jag fick en stövare ihjälkörd för flera år sedan och fick ut 14,500kr.Värdet låg enligt tabellen på 18000kr men med motivering att man själv valt att släppa hunden vid jakt så har man indirekt utsatt den för en risk..och den argumentationen köper jag. Jag har själv slutat försäkra mina hundar....vilket jag iofs bittert fick ångra då jag förlorade en foxterrier som var både svensk och finsk jaktchampion med ett värde på över 30.000kr.Men..likafullt...det är oerhört sällan det händer något sånt och därför har jag valt att inte försäkra hundarna nu heller.När jag däremot kommer att skaffa nån tik och ha en kull på henne så kommer hon försäkras just då... Bör dock inflika att ungstövaren egentligen är försäkrad nu i ett år...men detta enbart för att jag vann ett års försäkring när jag var med i Räv-SM.
Publicerat November 21, 200718 yr jag tycker pengar är inte frågan att få tillbax utan den dagen man får hunden skadad och man går till vetrinären och får lägga 7000kr för den ska sys å få lite piller och nån bild på skelleten,sånt känns bra å slippa ha som huvudvärk
Publicerat November 21, 200718 yr Författare tänkte på det kettu skrev om de blir ihjälkörda av bil... hur funkar det med tåg då? betalar sj eller nån nått då eller står man tom då? mvh
Publicerat November 21, 200718 yr banverket betalar en summa, Har för mig att det var kring 5000 men jag kan mycket väl ha fel.