Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Merkel 8 Suhl

Featured Replies

Publicerat

Tror att stavningen är rätt. har iallafall täntk å köpa ett sådant. har ni några erfarenheter om ett liknande? bra och mindre bra.

Mvh

Magnus

Publicerat

En gammal kvalitetsbössa som fungerar bra. Har just köpt en Merkel 8 i kal 20 (årsmodell -85) till tjejen. Denna bössa har endast skjutit ett skott per pipa. Köpte den av en i jaktlagets syrra vars jägardrömmar inte riktigt förverkligats, bössan har alltså inte varit i skogen än. Tjejen ska ha det till Spanieljakten men jag tror nog att denna bössa kommer att få följa med mig på någon rådjursjakt också. Ruggigt smidigt och trevligt vapen!

Publicerat

Ja det blev att jag köper et sånt nu. har inte testat det men jag får ganska bra pris och dom flesta jag snackat med häromkring säger att det är ett bra vapen. får se, ska inte va mkt använt iaf. skickade in licensansökan idag.

Publicerat

Lycka till med ansökan och med kommande jakter! Tror nog att du kommer bli nöjd med bössan.

Publicerat
Ruggigt smidigt och trevligt vapen!

Jagade med en Merkel 8 i kal 16 under flera år,kan bara instämma i lovorden! slitstarkt dessutom.

Vissa vapen ångrar man bittert att man sålt......Min Merkel är en av dom!

/Micke

Publicerat

Rätt trevliga vapen tycker jag, möjligen lite själlösa eller vad jag ska säga. Man får vara observant på kolvhalsen, uppstår lätt sprickor där lådan möter träet. Sköt en rätt cool dubblé på bockkid med en Merkel 8.. Slitstarka.

Mvh!

• 6 months later...
Publicerat

Hittade den här tråden, och är ju då tvungen att visa bössan jag hämtade ut idag. Inköpt på Walter Borgs auktion för en spottstyver. Jäklar vad glad jag är över att ha den här i skåpet. Lite synd bara att det ska vara så svårt att hitta en lerduvebana där man får skjuta bly, men det löser sig.

post-2052-1213014393_thumb.jpg