Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Problem med halsen på laikan

Featured Replies

Publicerat

Så här i efterhand kan jag bara konstatera att det började redan förra året hunden började då bli lite hes efter några timmars stånd , detta året har han dock börjat o harkla o klökas när han skäller .Har varit inne hos vet de gick ner med kamera i halsen o han var då riktigt irriterad under stämbanden de röntgade även o då visade det sej att det var brosk på utsidan av luftstrupen på samma ställe, bakterie prov togs o i kväll ringde vet o sa att dessa var helt ok. Nu famlar dom i blindo o ska prova div bara för o se om det blir bättre.

En bekant hade likartade symptom o de behandlade med kortison i 2 omgångar men hunden höll på o stryka med sista gången men hunden blev i alla fall bättre.

Oj blev långt men har någon annan varit ute för något liknande?

Tips motages tacksamt.

Mvh Peter

Publicerat

Låter inte alls kul :( Har de gjort ett lungsköljprov på hunden?

Jag har en hund som tidigare höll på & harklade sig, hostade upp slem osv & där visade ett lungsköljprov att hon hade ett högt värde av eosinofiler i lungorna. Detta brukar vara ett kroniskt tillstånd som kan ge förändringar på lungorna vilka syns på röntgen & som kräver kortisonbehandling oftast livet ut, men på den här hunden försvann besvären i samband med att vi tog bort tonsillerna. Det var för övrigt under operationen lungsköljprovet togs. Anledningen till just den här hundens besvär tros vara återkommande behandling med antibiotika när den var ung. Den fick således aldrig chansen att bygga upp ett eget immunförsvar.

Publicerat
  • Författare

Dom röntgade lungorna o dessa var helt ok men lungsköljprov vet jag inte om dom gjort.

Publicerat

Är det bara när hunden skäller som detta uppkommer eller är det även vid hårdare fysisk belastning?

Publicerat
  • Författare

Tyckte att jag kunde höra ett visst tjutande/visslande ljud vid andning efter att han gått 3 dagar i rad med div stånd arbete. Han har även börjat med skalluppehåll på ca1-4 min