Publicerat November 15, 200718 yr Är det någon som har laddataför 8x57js och Norma-krut samt RWS kulsortiment?
Publicerat November 15, 200718 yr kolla på norma.cc eller robsoft.nu där finns det massor med laddata. mvh arnold
Publicerat November 15, 200718 yr Tack för visat intresse, men där finns inget. Jag kollade det först. Annars finns det mesta på robsoft. Normark har kulorna i alla fall, men kombinationen verkar lite ovanlig. Anledningen är att en farbror på orten vägrar släppa sin 8x57js, och jag har ingen erfarenhet på RWS sortiment.
Publicerat November 17, 200718 yr Vilken kulvikt? Borde gå att ta en "liknande" vikt från Normas manual eller så. Robsoft hade jag nog passat mig lite för. Jag har nämligen själv råkat ut för en fet överladdning där. Men jag har jagat med denna överladdningen på nästan 2grs hela denna sessongen innan jag upptäckte att det var en överladdning. Jag gick ner i vikt från angiven vikt, sedan stegade jag upp mot vad som var angiviet. Som tur va så gick det bra denna gången. Men jag kommer nog aldrig hämta en laddning därifrån igen : MVH/Jocke
Publicerat November 17, 200718 yr Runt 13 gram hade jag siktat på. Har prövat lite redan, från Norma's. Ska kanske försöka hitta något annat. Kanske Ladeboken vore något? RWS gamla TUG verkar vart fall vara omöjlig i 8x57js.