Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lygte på løb

Featured Replies

Publicerat

Har lige monteret en eftersøgningslygte på min riffel,har det noget at sige med hensyn til indskydning at den sidder spændt fast på løbet ???

Olsen

Publicerat

kan icke tenke meg att det kan vare nogle problemer hvis de kun er pipan du spänt den om. Hvis det er spänt om trä og pipe kan det bli nogle problem

Publicerat
  • Författare

Nej det var også det jeg tænkte og det sidder kun på piben.....

Olsen

Publicerat

De ska nock icke vare nogle problemer då. Du må teste og skyde med riffeln og se hvis de er ok

Publicerat

Här har jag en annan åsikt då det kan föreligga träfflägesförändringar om man skruvar fast den på pipan.

Har testat både Surefire som sitter i gummibussningar och Tac-M och Tac-II som sitter skruvade i stålfästen direkt i pipan. De senare ger på mitt vapen tillräckligt stora träffläges förändringar för att risk för felskjutning skall föreligga, även på korta håll.

Detsamma gäller om man monterar exempelvis harris stödben i remfästet på pipan. Så fort man aplicerar nåt främmande på  pipan måste vapnet testskjutas enligt min mening.

Men skjuta är ju kul så..... ;)

Publicerat
  • Författare

Så er det test skudt og det har STOR betydning.........

På 100 meter skyder den 14 cm til højre med lygten monteret  :o

Men på 25 meter har det ingen betydning,men det var rart at få det afprøvet........

Olsen

Publicerat

Bra att få det utrett :)

Vad har du för lampa?

MVH

Publicerat
  • Författare

Lampen er købt på Racerback.se.........Er en pakke med monteringsbeslagog det hele og lyser rigtig godt........

Så nu er jeg klar til grisene  ;)

Olsen

Publicerat

Inte för att jag vill komma med pekpinnar men lampor likt den du har är i Sverige endast tillåtna på eftersök eller i samband med att du fått ett tillstånd av länsstyrelsen. Jag har special tillstånd för nattjakt i växande gröda för att skydda den nattetid under en begränsad period under Juli och Augusti. Marknadsföringen av dessa grislampor ger fel signaler till marknaden tyvärr då många missbrukar dom på åteljakt.

Skulle inte råda dig till att ha den monterad om du skall till en främmande svensk mark för åteljakt, folk kan bli lite tjuriga.

Men du har ju Zeiss och behöver väl ingen lampa? ;)

Lycka till på jakten Olsen.

MVH

Publicerat
  • Författare

Skal heller ikke ha den monteret under jagten,men ham vi jager hos vil gerne ha vi har den med og kan montere den hvis vi skal lede efter noget,det er kun derfor vi har dem med,de skal ikke bruges under jagten.

Kan se det jeg skal i min Zeiss så det er ikke noget problem.

Og det er jo måneskin på fredag så håber på lidt klart vejr  ;)

Skal nok fortælle om hvordan det går.....

Olsen