Publicerat Juli 8, 200520 yr Finns det någon riktig allmän 100meters inomhus skjutbana i Sverige och i så fall vart? /Marcus
Publicerat Juli 8, 200520 yr Hej! Inte vad jag vet. Är det till studsare som Du har tänkt att anv. till? Jag vet om ett par stycken men dom tillhör företag och ev. så finns det en i Boden. Det kanske någon av bodenpojkarna kan svara på. Husqvarna AB har en så den tiden dom tillverkade vapen och den har Tommys Vapenverkstad, Huskavrna enbart och Norma har en. Det är dom som jag vet om.
Publicerat Juli 8, 200520 yr Författare Hej!Inte vad jag vet. Är det till studsare som Du har tänkt att anv. till? Jag vet om ett par stycken men dom tillhör företag och ev. så finns det en i Boden. Det kanske någon av bodenpojkarna kan svara på. Husqvarna AB har en så den tiden dom tillverkade vapen och den har Tommys Vapenverkstad, Huskavrna enbart och Norma har en. Det är dom som jag vet om. Jag tänkte mer på riktiga skjutbanor inte enbart ett 100meter långt rör som vissa vapenverkstäder har. Det borde ju finnas en marknad med inomhus skyttebana i detta kyliga land (förutom idag då +29grader i Karlstad) Det borde inte vara allt för svårt att få lite ekonomi i. Typ några 100meter gevär banor + några 25meters pistol skytte banor. /Marcus
Publicerat Juli 8, 200520 yr Att dom inte finns, gissar jag att beror just på den ekonomiska aspekten. Dyrt och bygga, både ovan och under jord, dyrt och hålla igång...100-meter med ordentligt ventialationsystem och sedan har vi myndighetskraven, som ibland är mer än man mäktar. Därför bara privata tunlar.
Publicerat Juli 8, 200520 yr skulle vara roligt med fler inomhusbanor..har varit på norma och gjort praktik, sista dagen fick vi bland annat välja ett antal bössor och pistoler och skjuta på bowlingkäglor i deras källare..var skitskoj! ;D lyckades missa en bowlingkägla sittandes med holländska armens sniperbössa, kal 338 Lapua, hade aldrig skjutit med nåt grövre än 6,5 innan det, så det vart ett jäkla ryck=D det roligaste var nog att mata ett mag med en k-pist från 50talet ;D
Publicerat Juli 9, 200520 yr Hulken! Jag har också varit på Norma på studiebesök. Jag var ditbjuden av en person och älgjakt på lördagen. Det var många moment innan det var en färdig hylsa och en patron.
Publicerat Oktober 18, 200520 yr Svenska pistolskytteförbundet är involverade i en skytteanläggning inomhus Tror det var i sävsjö Stort som tusan är det i alla fall Kolla SPSF:S hemsida m.m.
Publicerat Oktober 19, 200520 yr Hej!Inte vad jag vet. Är det till studsare som Du har tänkt att anv. till? Jag vet om ett par stycken men dom tillhör företag och ev. så finns det en i Boden. Det kanske någon av bodenpojkarna kan svara på. Inget jag känner till :- Lät ju intressant.
Publicerat Oktober 19, 200520 yr Inget jag känner till :-Lät ju intressant. Jag vet inte men jag kan ju höra med militärena som jagar med oss från Boden.