Publicerat November 17, 200718 yr Tjaba..måste fråga er då jag har en ny dator... Förra datorn jag hade körde man över bilderna från kameran till datorn via en usb sladd,men på den här nya finns det en speciell minneskortläsare inbyggd i frontpanelen. Vette fan hur detta funkar då jag inte fick med nån bruksanvisning till datorn. Sätter man bara in kortet i datorn och följer anvisningarna på datorskärmen eller ?? Frågar för det var ju rätt kinkigt förut när man skulle koppla ur usb kabeln ur kameran innan då efter man tömt kameran på bilder. Skulle ju ske i en viss ordning för annars var ju risken att man brände minneskortet !! Alltså hur gör jag nu ? mvh Telge
Publicerat November 17, 200718 yr Jag har likadant till mobilen. Det är bara att stänga av kameran och ta ut minneskortet och sedan trycka i det i datorn. Sen vet jag inte hur känsligt det är, om man måste stänga ner "överföringsprogrammet" men jag brukar bara dra ur kortet ur datorn när jag är färdig ;D Stoppa i kortet så dyker det förmodligen upp en ruta där den frågar vad du vill göra. Annars så går du bara in på "den här datorn" och letar fram kortet under "enheter med flyttbara lagringsmedia" Sen är det bara att klicka sig in på kortet Mvh
Publicerat November 17, 200718 yr Jag har likadant till mobilen. Det är bara att stänga av kameran och ta ut minneskortet och sedan trycka i det i datorn. Sen vet jag inte hur känsligt det är, om man måste stänga ner "överföringsprogrammet" men jag brukar bara dra ur kortet ur datorn när jag är färdig ;D Stoppa i kortet så dyker det förmodligen upp en ruta där den frågar vad du vill göra. Annars så går du bara in på "den här datorn" och letar fram kortet under "enheter med flyttbara lagringsmedia" Sen är det bara att klicka sig in på kortet Mvh Tackar :D Skall testa ikväll
Publicerat November 17, 200718 yr Tjaba..måste fråga er då jag har en ny dator... Vette fan hur detta funkar då jag inte fick med nån bruksanvisning till datorn. mvh Telge Gränsen av häleri går när man handlar av en andfådd kille på stan ;D ;D