Publicerat November 17, 200718 yr Är hon galen undrar ni??? Tänk er följande: Perfekt sparkföre, nysnö, - 2 grader, 2 vuxna dragvilliga ivriga jämtar på varsin sida om sparken iförda sina dragselar och en fartgalen liten Jämta på medarna Snön yrde om oss nu på premiärturen för denna vinter H Ä R L I G T tycker både matte och hundar!! ;D ;D ;D ;D
Publicerat November 17, 200718 yr Fasen vad kul det låter! ;D ;D Har du inga bilder? Du som fotar så mycket ;D
Publicerat November 17, 200718 yr Författare Jo, det är skönt att komma ut och hundarna gillar ju att få sträcka ut ibland : Under vintern blir det ju mycket sparkåkning, pulkadragnig och en del skidtolkning efter hund (kan vara förenat med fara för skrattöveransträngning dock) ;D
Publicerat November 17, 200718 yr Författare Fasen vad kul det låter! ;D ;D Har du inga bilder? Du som fotar så mycket ;D Hahahahaha Det skulle vara något det, fota mig själv och 2 jämtar i full fart samtidigt som jag ska hålla styrning och balans på ekipaget ;D Kan dock leja någon unge att fota galenskapen i helgen med lite tur, så att ni får något att skratta åt ni med : :-*
Publicerat November 17, 200718 yr Det känns som jag är riktigt avis på dig nu! Det låter som nåt riktigt kul att göra tillsammans med ungarna, kallas nog kvalitetstid...........
Publicerat November 17, 200718 yr Jag var faktiskt inne på en Huskey förut, men jag tycker nog att det inte riktigt är rätt klimat för hunden här + att möjligheterna att dra inte är de bästa. Sen är det inte ALLT för mycket jakt i de. Jämtar det är fina hundar det! //Roggman66
Publicerat November 17, 200718 yr Författare Det känns som jag är riktigt avis på dig nu!Det låter som nåt riktigt kul att göra tillsammans med ungarna, kallas nog kvalitetstid........... :-* Man får ta sig tid med både hundar, barn och gubben så att alla får sin del av kvalitetstid Jo det lär bli kul att försöka fota detta och jag misstänker att döttrarna kommer att vilja åka med hundarna de med ;D (mamma upp i dan) men sonen nöjer sig nog med att åka skoter skulle jag tro. Dags att ta fram pulkan och spänna tiken framför den också, så kan hon dragträna med 6-åringen där bak, det lär också vara uppskattat från båda håll misstänker jag Gammelman ska dock slippa en del av den sega dragträningen i uppförsbackarna i år. Han är ju ändock 9 år, så det får bli mer planmarksdragning för honom och hans 1-årige son som ska få testa på lite drag under vinter. Hundarna brukar ju gilla att dra och få jobba med kroppen. En huskey skulle jag nog inte vilja ha, men jämtarna funkar ju alldeles utmärkt som "hobbydraghundar". Turen vi tog idag var ner på byn fram och tillbaka vilket gör ca 5 km totalt. Lagom att börja med, men innan vintern är till ända så blir det ju någon mil här och där
Publicerat November 17, 200718 yr Författare Den kassaste fotografen av alla (maken :-* ) fick rycka in och ta en bild på ekipaget nu i kväll. I morgon ska jag noglura med döttrarna ut på hundeskapader och korvgrillning och förhoppningsvis få lite bättre bilder, men ni får en idé i alla fall ;D
Publicerat November 17, 200718 yr Uhh !! en kvinna på spark som jagas av vargliknande bestar....... Lördags skoj..blir så efter groggarna....hick !!! by the way....
Publicerat November 17, 200718 yr Den kassaste fotografen av alla (maken :-* ) fick rycka in och ta en bild på ekipaget nu i kväll. I morgon ska jag noglura med döttrarna ut på hundeskapader och korvgrillning och förhoppningsvis få lite bättre bilder, men ni får en idé i alla fall ;D Ser fin fint ut men du får ta av dig mössan så du känner vinden i håret :-* ;D Mvh.
Publicerat November 17, 200718 yr Författare Ser fin fint ut men du får ta av dig mössan så du känner vinden i håret :-* ;DMvh. Tok där Då fryser jag ju skallen av mig ju :-X *vinden i håret mitt i vintern* Ja, jag säger då det... Vilka idéer
Publicerat November 17, 200718 yr Tok där Då fryser jag ju skallen av mig ju :-X *vinden i håret mitt i vintern* Ja, jag säger då det... Vilka idéer ;D ;D ;D Mvh.
Publicerat November 17, 200718 yr Se där ja! Där kom ett foto till slut. Det är kul att åka på fin vinterväg efter hundar. Jag gjorde det efter gammelsettern och pointern som jag hade förut. Dottern till gammelsettern är inte lika dragvilligm, men hon är glad att springa om man släpper henne lös däremot.
Publicerat November 18, 200718 yr Författare Fotade en massa bilder idag (över 120 stycken) men minneskortet ansåg det vara ett bra tillfälle att balla ur totalt, så än har jag bara lyckats plocka 3 bilder från kameran :'( > Under turen Och när vi kom hem efter avslutad tur
Publicerat November 18, 200718 yr Fina bilder! Du ser ut att ha fint vinterföre nu Jämta! Kul för Dig, för här är det +2,4 i Kalix! > Det har även duggregnat här förut idag. >
Publicerat November 19, 200718 yr Gu va avundssjuk man blir. Här hinner det precis bli sparkföre....då kommer sandbilen! Det var bara att ställa in spärk´arn igen. Snygg kofångare på sparken förresten! Kanske behövs då man har två dragvilliga polare med sig! ;D /Henke