Publicerat December 16, 200718 yr De e så de ska va. Lätt o smidigt. Men snart lämnar ja min bysse hemma. Hittar banne mig inge fågel på min mark, åtm inte i topp. Känns inte som att inköp av nybössa ligger högt på min önskelista just nu :'( :'( :'( Måste ändå prova "maddogs" Sauer 200 för ja har snöat in lite på modellen då jag även funderar på att börja skjuta lite ban/fält skytte igen. Har du provat den?
Publicerat December 17, 200718 yr Jag handladdar inte själv så jag är nog"fast " me 6,5 eller 222. Men man kan ju alltid börja ladda. /M. Jag handladdar inte.Har kört med kalibern sista 8 åren. Fungerar hur bra som helst. ???
Publicerat December 17, 200718 yr Författare De e så de ska va. Lätt o smidigt.Men snart lämnar ja min bysse hemma. Hittar banne mig inge fågel på min mark, åtm inte i topp. Känns inte som att inköp av nybössa ligger högt på min önskelista just nu :'( :'( :'( Måste ändå prova "maddogs" Sauer 200 för ja har snöat in lite på modellen då jag även funderar på att börja skjuta lite ban/fält skytte igen. Har du provat den? Ja jag har testat den,vad kan man säga. Den är en dröm att skjuta med. Vet ej vad den väger men det är nog en bit över sex kg. med hans kikare. /M.
Publicerat December 22, 200718 yr Här är min tråkiga toppjaktsutrustning, Tikka m/690 popular, 6,5x55, Zeiss Conquest 4,5-14x44, dämpare Mach nånting, tillverkas numera i Stalon. Tråkig och billig utrustning, inte alls som vissa av era byggen, men ack så effektiv! Har hängt med i ca 10 år och fungerar perfekt, finns ingen som helst anledning att byta. Förutom om jag skulle få råd med en Blaser Kipplauf.. Notera den fiffiga "flip up" lösningen! Var en kompis som visade det, skitbra!
Publicerat December 23, 200718 yr Ja jag har testat den,vad kan man säga.Den är en dröm att skjuta med. Vet ej vad den väger men det är nog en bit över sex kg. med hans kikare. /M. japp den väger ca 100gram mer än den förra 6,1kg har precis varit och tränat lite med den.
Publicerat December 23, 200718 yr prova en ny bakkappa hellst en kickees (tror jag det stavas) då försvinner rekylen mvh ,samme
Publicerat December 23, 200718 yr prova en ny bakkappa hellst en kickees (tror jag det stavas) då försvinner rekylenmvh ,samme vilken rekyl?
Publicerat December 23, 200718 yr Författare Är nog mest vikten som varit störig men med nya säcken har det blivit trevligare att bära den med sig. Skyttet har varit 100 % sen jag startade tråden av nån anledning /M.
Publicerat December 24, 200718 yr Är nog mest vikten som varit störigmen med nya säcken har det blivit trevligare att bära den med sig. Skyttet har varit 100 % sen jag startade tråden av nån anledning /M. jag tycker du är skyldig bössan en ursäkt.
Publicerat December 24, 200718 yr Författare Ja en grundlig inoljning kan nog vara på sin plats. ;D /M.
Publicerat December 25, 200718 yr var och sköt med min topp bössa på 476 meter i dag och det var mycket svårt vill jag lova. jag hade dock lite tur. (två av skotten satt mäkta tätt så det är fem skott)
Publicerat December 25, 200718 yr Mycket bra, blir det så jämt leder du över mej nja bössan går bra men det är inte alltid så lätt att prestera bra själv, ibland har man bra dagar ibland dåliga. sköt på 300m och 260m också idag och på det hela sammantaget var det en bra dag med fina jämna träffbilder.
Publicerat Januari 2, 200818 yr nja bössan går bra men det är inte alltid så lätt att prestera bra själv... BÄTTRE kan du Man ger sig inte förrän de bara e ett hål på tavlan. DE "E" NIRVANA!!! (för den som inte visste)
Publicerat Januari 2, 200818 yr Har en merkel sl2 12/308 på toppfågeljakten och det funkar de me. Det är snabbfäste på kikaren men det är lite onödigt för jag tar då aldrig av kikaren. förstoringen på den är 1,5-6 så det går bra att skjuta hagel med den. Egentligen jagar jag allt med den. Från älg till fågel.
Publicerat Januari 2, 200818 yr BÄTTRE kan du Man ger sig inte förrän de bara e ett hål på tavlan. DE "E" NIRVANA!!! (för den som inte visste) när det blir ett hål så är det nirvana men jag har börjat intesserat mig mer för mina sämsta serier. ibland blir man förbryllad och vill veta varför i helvete det går så illa. men i år har skyttet gått fint har nog inte haft så många dåliga serier och förutom en slyfräff (fast den får man räkna som miss ändå) framför pipan har jag haft 100% träffar på toppjakten. dock har det inte blivit så mycket fågel (19st) så om jag får några bra jaktdagar till blir det nog lite annan träffprocent peppar peppar.
Publicerat Januari 2, 200818 yr dock har det inte blivit så mycket fågel (19st) :o :o :o :o ??? // Gabbe
Publicerat Januari 2, 200818 yr :o :o :o :o ???// Gabbe ja det är inte så många att bygga statestik på tycker jag.
Publicerat Januari 2, 200818 yr 19 pippi på 20 skott är MVG. på toppjakten väl skjutet fast det handlar mest om att använda omdömet vilket du tydligen gör väl!
Publicerat Januari 14, 200818 yr Här är min tråkiga toppjaktsutrustning, Tikka m/690 popular, 6,5x55, Zeiss Conquest 4,5-14x44, dämpare Mach nånting, tillverkas numera i Stalon. Tråkig och billig utrustning, inte alls som vissa av era byggen, men ack så effektiv! Har hängt med i ca 10 år och fungerar perfekt, finns ingen som helst anledning att byta. Förutom om jag skulle få råd med en Blaser Kipplauf..Notera den fiffiga "flip up" lösningen! Var en kompis som visade det, skitbra! Måste återigen skryta över denna bössa som är så underbar! Iallafall i år.. Vissa år har den inte varit det. Bara för att visa att en toppskytteutrustning kan vara billig. Vapen ca 5000:- Kikare (Direkt från USA ca 5000:- Fästen ca 1100:- Thats it! (förutom ljuddämparen)
Publicerat Januari 14, 200818 yr ja inte behöver man ha dyr bössa för att få bra chanser att få fågel med sig hem. tex en 222 sporter för 2500-3000 räcker långt. därimot minskar chanserna dramatiskt om man inte har tränat skytte på olika avstånd, samt har lite tålamod och lägger vikt vid bra ansmygningar. det senare är svårköpt.
Publicerat Januari 14, 200818 yr Författare Blev rätt billigt för mig oxå Bössa 5500kr Kikare 3500 (Usa import) Fästen ingick. /M.
Publicerat Januari 14, 200818 yr förslag på benstöd önskas! pris och var jag köper dom,skall vara behändiga och endast användas vid toppjakt å rävlock :