Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

STOR RÄVJAKT till förmån för barncancerfonden.....

Featured Replies

Publicerat

Till helgen 25/11 kommer Norrbottens läns stövarklubb att i norrbotten hålla rävjakt med stövare.

Alla är välkommna....samlingsplatser kommer att meddelas senare.

Jag kommer att vara kontaktperson för Hortlax...samlingsplats Sågen/slakteriet.

Två stövare kommer att släppas där....

Statligt jaktkort, vapenlicens medtages pluss varma kläder radio 31 mhz.

Kostnad 20 kronor för dig under 25 år och 40 kronor för dig över pengarna går till barncancerfonden !!!!

Samling 7,30....

Kom och lyssna på rävjaktseliten slå ett slag för sjuka barn och predatorjakten.

Peter 070-2181577

Publicerat

Hedersvärt intiativ om ni frågar mej...

Publicerat

Vi har kört en sådan harjakt i några år.. Brukar vara riktigt skoj faktiskt. Tror faktiskt att det något år blev runt 20 -25000  till barncacerfonden.

Publicerat

håller med Telge!...  ;D riktigt bra!..

MVh

Publicerat

Även undertecknad kommer att vara på plats...dock en annan plats, nämligen Råneå.Vet inte samlingsplats eller tid men det kommer tydligen att annonseras i de lokala tidningarna.

Jag har även ordnat så att 2-3 andra väldigt duktiga rävstövare och terriers kommer att finnas...så jag tror nog att det kan bli ett par riktigt härliga rävdrev.

För mer info ang. släppet i Råneå kan ni kontakta mig.För tillfället vet jag inte så mkt om detta men jag ska få mer information senare...om inte annat så kan jag nog vidareförmedla....

// kettukiller & dom 3 T`na(Tello, Takko, Tarzan)

Publicerat

Oj oj detta låter verkligen intressant, har alltid drömt om ett riktigt rävdrev.

På lördag ska jag testa på grytjakt här i byn och på söndag få höra ett klingande rävdrev ( om frugan tillåter  :- ).

Frågan är då bara var...... Hortlax eller Råneå

Publicerat

lite kort varsel och lite väl långt för jaga med så många,men kul att rävjägarna bara inte är knäppa och snor drevdjur utan hjälper till lite oxå ;):D

Publicerat
  • Författare

Seger en hund kommer att släppas på grundträsk...vad jag vet samlingsplats okänd ännu...det är ju nästgårds för dig.

Publicerat
  • Författare

Annons i Piteåtidningen idag....tror det är inne en i Kuruiren också....glöm inte radio 31 mhz

Publicerat

Äntligen får man då pröva på denna jaktform :D

Kuruiren  ??? ;):D

Publicerat
Annons i Piteåtidningen idag....tror det är inne en i Kuruiren också....glöm inte radio 31 mhz

Om man inte äger en 31 mhz då ?

Får jag komma eller, om jag får blir det nog grundträsk eller Råneå.

Beror på hur kompisarna vill göra.

Ska bli skitkul iaf... :)

Publicerat

Jag hade tänkt att jag ska ta mig till Hortlax bara jag får rätt på vart sågen/slakteriet ligger.

Publicerat
Jag hade tänkt att jag ska ta mig till Hortlax bara jag får rätt på vart sågen/slakteriet ligger.

Sågen/slakteriet ligger alldeles bredvid varann ::)

Publicerat

Och dom ligger var i Hortlax?

Publicerat

Vet själv inte var det ligger.....men ring kontaktpersonen för detta område Peter 070-2181577

Publicerat
Om man inte äger en 31 mhz då ?

Får jag komma eller, om jag får blir det nog grundträsk eller Råneå.

Beror på hur kompisarna vill göra.

Ska bli skitkul iaf... :)

Tror att gänget i Råneå ska använda sig av 155:or. Det lät som de är bra med räv på området och de kommer att spåra av både lördag och söndag för att om möjligt få jakten så effektiv som möjligt.2 stövare kommer att släppas där, varav jag har det ena ekipaget.

Publicerat

hur många terriers ska det närvara i råneå

Publicerat
  • Författare

Enkel vägbeskrivning....kör genom byn Hortlax rakt förbi staoilmacken....efter ca en km kommer en fyrvägskorsning sväng vänster.....följ sen vägen som går till vänster/rkat fram sväng inte höger alltså.

Kör sen rakt fram trevägskorsning efter ca femhundra håll höger efter ca femhundra till är du framme vid slakteriet/sågen på Åsen i hortlax.

Annars ring 070/2181577

Publicerat
  • Författare

Vi har en terrier som står på förstaplats om nåt drivs under....det är han som har ekipaget i grundträsk som ska om möjligt få starta sin tik på grytjaktprov....Thommy han som är kontaktis där är grytdomare....vilket jag på Hortlax också är men ta du med dig terriern kanske det dyker upp nått objekt.

Publicerat
  • Författare

Nu har den gått av stapeln tokfina jakter med många som fick se räv....dock ingen skjuten tyvärr.

Mitt område hade bara sju jägare men nästan all fick se räven.

Jag hade min son med mig som fick hålla i bössan när räven kom farandes över en sjö nästan rakt mot oss...jag viskade om anläggning och osäkring i god tid men räven behagade gå på ca 70-80 meter.....då pickade nog pojkhjärtat. ;D.

Injagningen har startat på alvar..

Publicerat
Nu har den gått av stapeln tokfina jakter med många som fick se räv....dock ingen skjuten tyvärr.

Mitt område hade bara sju jägare men nästan all fick se räven.

Jag hade min son med mig som fick hålla i bössan när räven kom farandes över en sjö nästan rakt mot oss...jag viskade om anläggning och osäkring i god tid men räven behagade gå på ca 70-80 meter.....då pickade nog pojkhjärtat. ;D.

Injagningen har startat på alvar..

Hade för mej att du hade en drilling........

Publicerat

Jag var i Grundträsk och prövade lyckan.

Vi var kring 10-12 gubbar och två stövare som skulle släppas på två olika ställen.

Jag fick ett föga intressant pass brevid en större väg på morgonen, långt från allt kul kändes det som >:(

Skickade efter någon timme ett sms till min vän Tony som gick som vägvisare åt den ena hundföraren och frågade om det hänt något, han svarade att det var fullt drev och att båda hundarna körde samma räv.

Jag flyttade mig närmare händelsens centrum och fick omgående höra hur hundarna drev  :)

Tony och hundföraren mötte upp och drog sedan iväg mot drevet, jag stannade kvar och passade på stället.

Hör hur en av stövarna kommer närmare och plötsligt får jag se räven som kommer efter en väg emot mig.

Shit, tänker jag och står blixstilla när räven plötsligt tvärstannar 50 meter bort och vänder tillbaka efter vägen, fan... >:(

Lite tur i oturen var det, då det senare visade sig att det var en tredje stövare i området som absolut inte fick driva räv enligt ägaren, utan bara hare och det var just den hunden som drev räven mot mig :-

Tror inte ägaren skulle blivit allt för nöjd om jag hade skjutit räven och berömt hunden för ett bra arbete ;D

Nu hade vi plötsligt tre hundar som skallade för fullt i området, men efter ett tag mynnade allt ut i ingenting...

Senare i mörkret skulle en grythund släppas i ett gryt där man trodde att en räv gått under.

Jag fick agera pass skytt, hunden släpptes och visade direkt att det var ett djur i hålet, efter ca 25 minuter kommer räven och fick tre smällar efter sig, jag kom dock inte till skott. :(

På med stövaren igen och drev...

Jag gav nu upp och begav mig hemmåt, men det gjorde inte Tony som ringer mig vid 20 tiden och förklarar att räven åter gått under.

Så i morse blev det en ny sväng åt rävland till för att agera pass skytt åt Tonys terrier Kelly.

Direkt vid nedsläpp i detta stengryt börjar hon skalla, men upp kommer ingen räv.

Den måste ha legat så dåligt till att hunden inte kom åt den.

Så nu är jag biten som bara den på det här med rävjakt med stövare och grythund, en jaktform som är jäkligt spännande och kul. :)

Publicerat
Jag var i Grundträsk och prövade lyckan.

Vi var kring 10-12 gubbar och två stövare som skulle släppas på två olika ställen.

Jag fick ett föga intressant pass brevid en större väg på morgonen, långt från allt kul kändes det som >:(

Skickade efter någon timme ett sms till min vän Tony som gick som vägvisare åt den ena hundföraren och frågade om det hänt något, han svarade att det var fullt drev och att båda hundarna körde samma räv.

Jag flyttade mig närmare händelsens centrum och fick omgående höra hur hundarna drev  :)

Tony och hundföraren mötte upp och drog sedan iväg mot drevet, jag stannade kvar och passade på stället.

Hör hur en av stövarna kommer närmare och plötsligt får jag se räven som kommer efter en väg emot mig.

Shit, tänker jag och står blixstilla när räven plötsligt tvärstannar 50 meter bort och vänder tillbaka efter vägen, fan... >:(

Lite tur i oturen var det, då det senare visade sig att det var en tredje stövare i området som absolut inte fick driva räv enligt ägaren, utan bara hare och det var just den hunden som drev räven mot mig :-

Tror inte ägaren skulle blivit allt för nöjd om jag hade skjutit räven och berömt hunden för ett bra arbete ;D

Nu hade vi plötsligt tre hundar som skallade för fullt i området, men efter ett tag mynnade allt ut i ingenting...

Senare i mörkret skulle en grythund släppas i ett gryt där man trodde att en räv gått under.

Jag fick agera pass skytt, hunden släpptes och visade direkt att det var ett djur i hålet, efter ca 25 minuter kommer räven och fick tre smällar efter sig, jag kom dock inte till skott. :(

På med stövaren igen och drev...

Jag gav nu upp och begav mig hemmåt, men det gjorde inte Tony som ringer mig vid 20 tiden och förklarar att räven åter gått under.

Så i morse blev det en ny sväng åt rävland till för att agera pass skytt åt Tonys terrier Kelly.

Direkt vid nedsläpp i detta stengryt börjar hon skalla, men upp kommer ingen räv.

Den måste ha legat så dåligt till att hunden inte kom åt den.

Så nu är jag biten som bara den på det här med rävjakt med stövare och grythund, en jaktform som är jäkligt spännande och kul. :)

Låter bra det ;D...för att rävjakt med stövare ska vara som alldra bäst så ska man hela tiden vara i händelsernas centrum.

Vissa större rävjakter vill ofta bli så att passkyttar får stå allt för långt ifrån drevet att dom lessnar på allt vad stövarjakt heter.  :-