Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dilemma

Featured Replies

Publicerat

Jag har fått reda på att vårt jaktarrende kommer att höjas ordentligt när kontraktet går ut. För mig personligen innebär detta en ökad kostnad från 5000:- som jag betalar i dag till 7000:-.

Jag har råd att fortsätta vara med, men frågan är om det är värt pengarna. Det senste året så har min jaktlust minskat betänkligt. Det är egentligen bara fågeljakten som jag tycker är riktigt lockande numera och det har jag på annat håll.

Till saken hör att jag har jagat på den här marken i princip i hela mitt liv och jag bor mitt i marken, så det skulle kännas vemodigt att inte ha jakten kvar. Men man kan väl inte ligga ute med 7000:-/år bara för det eller?

Sen är ju frågan om mitt jaktintresse kommer tillbaka, jag kanske bara är inne i en tillfällig svacka.

Hur som helst så har jag ett par månader på mig att fundera på saken. Vore kul att höra hur ni tänker kring detta?

Är det nån annan som har varit med om att jaktlusten har minskat? Hur gjorde ni? Kommer den tillbaka?

Publicerat

Pungspark :    Kan ni inte ta in en man/kvinna till och på så viss hålla samma kostnad ?

Publicerat
  • Författare

Det är självklart ett alternativ och jag har tänkt i dom banorna också... Men det är ändå 5000 som ska ut varje år och när jag förra helgen satt på pass och lyssnade på ett fint rådjursdrev så kom jag på mig själv med att hoppas att drevet INTE skulle åt mitt håll! Då måste man nog fundera vad man får för pengarna egentligen.....

Publicerat

Då ska du lägga pengarna på en läkarundersökning  ;D ;).

Skämt o sido är det så illa och du har fågeljakt på annat håll.  Säg upp din plats eller be om att få stå över ett år.

Trist det där du.

Publicerat

Fundera och presentera ett förslag på hur fåglarna kan komma alla i laget till användning, ta ett sabbatsår och syssla med det till ett reducerat arrende, plocka under tiden in en person som delar arrendet med dig med förskrift om att han/hon jagar på ditt arrende...hursomhelst, kör fågelracet under ett år, betona vikten i laget ang detta...ähh vette f-n men lycka till!

/Kenneth