Publicerat November 22, 200718 yr Har just satt ut en rävfälla nära gården. Problemet är bara hur man ska lyckas hålla hundarna borta från den. Har funderat på att sätta upp ett litet fårstängsel runt den (räven kommer igenom men inte hundarna) men tycker inte att detta är någon optimal lösnang. Någon som har något bra tips om jag kan undvika att få jyckarna i fällan?
Publicerat November 22, 200718 yr Min Laika har fångats i rävfälla en gång och i grävlingfälla en gång under jakt. >
Publicerat November 22, 200718 yr Min Wachtel har jag hittat i tunnelfällan 3 ggr. Sista gången fick han sitta i 5 timmar och sedan dess har han hållt sig undan
Publicerat November 22, 200718 yr Författare Hmmmm....Tror att tjejen min blir ganska putt om någon av hennes spaniels hamnar i fällan så jag bör nog hitta på något innan fadäsen är ett faktum.... Inga förslag?
Publicerat November 22, 200718 yr Min TJT gick i en tunnelfälla på gården. Frugan o. barnen hade inte ens märkt att hunden gått ut. Först sökte dom inomhus, men lockade sen ute och hunden börja skälla i fällan. Blev testad att den funkar ;D Räven och mårdhundarna som strykit runt huset har dock inte gått i fällan
Publicerat November 22, 200718 yr Min Wachtel har jag hittat i tunnelfällan 3 ggr. Sista gången fick han sitta i 5 timmar och sedan dess har han hållt sig undan GOTT OMDÖME FÅR MAN AV ERFARENHET ERFARENHET FÅR MAN AV DÅLIGT OMDÖME
Publicerat November 23, 200718 yr Författare Fällan står nu ogillrad men vad får man se på morran på väg till jobbet. Jo Mickel som kommer som skjuten ur en kanon, rakt ur fällan, över ett gärde och stannade till precis innan skogsbrynet. Det var en ganska stor räv med riktigr grann päls. F-n hade fällan bara varit gillrad så... ;D Ska ta och gillra en så fort jag kommer hem från jobbet så får det bära eller brista...