Publicerat November 23, 200718 yr Hello! Var ute o hämtade en brungris igårkväll. Död i diket. Trodde att det skule bli lite mer aktion.. enl polis och bilföraren så var det en lätt kolision. Blinkersglas lossnat och strålkastaren hade tappat inställningen. Toyota corolla verkar var en bra griskaliber/bil... 10 tal brungrisar på vägen, killen körde in i den närmaste. Tycker det blir märkligare allt eftersom med grisarna. Ena gången är bilen helt demolerad och grisen har gått upp i rök o så som nu ett blinkersglas sönder o död gris i diket..
Publicerat November 23, 200718 yr Skumt. Jag körde på ett rådjur en tidig morgon, jag hade en v70 av äldremodell. Det small rejält, rådjuret dog direkt och när jag kollade bilen var endast blinkers glaset trasigt. Micke
Publicerat November 23, 200718 yr Hello!Var ute o hämtade en brungris igårkväll. Död i diket. Trodde att det skule bli lite mer aktion.. enl polis och bilföraren så var det en lätt kolision. Blinkersglas lossnat och strålkastaren hade tappat inställningen. Toyota corolla verkar var en bra griskaliber/bil... 10 tal brungrisar på vägen, killen körde in i den närmaste. Tycker det blir märkligare allt eftersom med grisarna. Ena gången är bilen helt demolerad och grisen har gått upp i rök o så som nu ett blinkersglas sönder o död gris i diket.. Min moster körde på en dovhjort med en Golf Variant. Som du skrev, "lätt kollision". Lyktglaset var det enda som gick sänder. Hjorten däremot fick halspulsådern av skuren av nämnda glas, och tvärdog 50 m från vägen.
Publicerat November 23, 200718 yr Okej...denna statistik säger oss då att man får försöka träffa viltet med blinkersglaset...OM man nu nödvändigtvis måste köra på viltet.... ;D Extraljus funkar dock inte, det har jag surt erfarat! Alla mina 4 nymonterade Bosch BigKnick kraschade och fästet rejält tillknycklat efter en lätt touch med ett rådjur, som i sin tur bara studsade därifrån helt oskadd! 2 veckor efter ljusen monterats...suck! > /Henke
Publicerat November 23, 200718 yr Hittade en 180 kg galt död i vägrenen en dag, tänkte att den som smällt denna måste fått sig en jävla resa. Kunde inte hitta ens en antydan till glassplitter på vägen!!! Såg en häst komma rusande mot vägen för många år sen. Kusen kutar rätt över och springer in i sidan på en folkabuss. Bussen stannar och hästen kutar vidare. Konstaterar att bussen är intakt så när som en liten buckla i sidan, inget glaskross eller något. Kör upp till gården dit hästen försvunnit och finner hästen död i sin hage, luftstrupen skadad och blod som tagit sig ned i andningsvägarna.. krävs rätt lite ibland. Mvh!