Publicerat November 24, 200718 yr arbetskompisen har en clasic 30-06 som han lämnade in på rep där han köpte den! dom får inte det att funka så nu kan dom ge honom en mannlicher m 30-06 istället, är det ungefär samma pris klass på vapnena? han gav 5000kr för clasicen,
Publicerat November 24, 200718 yr Beror lite på vad det är för modeller.. Om det är begagnade bössor spelar skicket naturligtvis roll. Generellt håller jag Mannlicher långt över Classic. M.v.h / J
Publicerat November 24, 200718 yr Håller fullständigt med Jester.. Mannlicher har jag rätt dålig koll på avseende modellerna men jag har för mej att de har ett ruskigt bra tryck samt löstagbart magasin.. Classic är Italiesk massproduktion. Mvh!
Publicerat November 25, 200718 yr Författare ok! det låter ju som att det skulle vara ett bra byte om den är i bra skick! Han ska hämta den för provskjutning på måndag! Ska nog följa o se om den fungerar bra! Tack för svaren, mvh/krille
Publicerat November 26, 200718 yr Det enda som kan vara träligt på Mannlicher är att gamla rullmagasin i plast kan vara sisådär. Handladdar han är heller inte Mannlicher det bästa valet då hylsorna sträcks en smula då låsklackarna sitter baktill på slutstycket precis som på Sauer80/90/CG3000...Annars är Mannlicher avsevärt bättre än Classic/Sabatti..Jag vill påstå att det är ett byte uppåt, kolla bara magasinet..
Publicerat November 30, 200718 yr Författare den var visst i dåligt skick så det vart inget byte där!