Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

mannlicher eller clasic

Featured Replies

Publicerat

arbetskompisen har en clasic 30-06 som han lämnade in på rep där han köpte den! dom får inte det att funka så nu kan dom ge honom en mannlicher m 30-06 istället, är det ungefär samma pris klass på vapnena? han gav 5000kr för clasicen,

Publicerat

Beror lite på vad det är för modeller.. Om det är begagnade bössor spelar skicket naturligtvis roll. Generellt håller jag Mannlicher långt över Classic.

M.v.h / J

Publicerat

Håller fullständigt med Jester.. Mannlicher har jag rätt dålig koll på avseende modellerna men jag har för mej att de har ett ruskigt bra tryck samt löstagbart magasin.. Classic är Italiesk massproduktion.

Mvh!

Publicerat
  • Författare

ok! det låter ju som att det skulle vara ett bra byte om den är i bra skick! Han ska hämta den för provskjutning på måndag! Ska nog följa o se om den fungerar bra! Tack för svaren, mvh/krille

Publicerat

Det enda som kan vara träligt på Mannlicher är att gamla rullmagasin i plast kan vara sisådär. Handladdar han är heller inte Mannlicher det bästa valet då hylsorna sträcks en smula då låsklackarna sitter baktill på slutstycket precis som på Sauer80/90/CG3000...Annars är Mannlicher avsevärt bättre än Classic/Sabatti..Jag vill påstå att det är ett byte uppåt, kolla bara magasinet..

Publicerat
  • Författare

den var visst i dåligt skick så det vart inget byte där!