Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kortare och kortare drevtider, vad göra?

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Nu håller jag på att bli tokig på min hund, en basset favue. Hon jagar bara kortare och kortare och är nu nere på 3 min! När jag släppte henne första gången i höstas jagade hon 40 min i stort sett otränad och sedan dess har det bara blivit sämre och sämre och är nu nere på "fantastiska" 3 min och hon släpper oftast när drevet passerar en väg >:(. Funderar på om hon är störd av att vi har mycket gris inne, hon blir väldigt hispig när det är färska grisspår i såten. Vad ska jag göra, kan man göra något? Förslag mottages.

//Tony

Publicerat

Testa och behandla mot noskvalster. Brukar vara så att de driver bra en stund, för att sen sluta.

Grisarna kan också vara ett problem men det brukar synas mer i söket. Har en kompis som har en drever och den går inte från fötterna när vi går på en viss del av marken, men får hon upp så driver hon. Verkar som jaktlusten övervinner rädslan.

Tur att man har tax ;D ;D

mvh

Publicerat

Hur gammal är hunden ?

Publicerat

Släppa där det inte finns gris, se om det blir skillnad, vart bor du? har du skjutit något för hunden någon gång? ålder har vi redan haft uppe, hur mycket har hunden varit ute?

Lite frågor först ;)

Publicerat

Inte alltid noskvalser som många tycks tro....gå till vetrinären och be denna undersöka hunden  till att börja med 8)

Publicerat
Inte alltid noskvalser som många tycks tro....gå till vetrinären och be denna undersöka hunden  till att börja med

Och hur konstaterar veterinären om den har noskvalster eller ej!

mvh

Publicerat

mvh

Det är jättesvårt utan att öppna huvudet(obduktion) om jag inte minns helt fel, däremot tror jag telgetok tänker på något annat typ infektion.

Publicerat

mvh

Vaaa!!..det vanligaste är att hunden sövs på nåt av våra universitetsvetrinärsjukhus..typ SVA !!

Annars kanske den lokale vetten,hittar andra orsaker till problemet som infektioner i hals,svalg,lungor tex.

Annars kanske det finns mera lokala defekter som ont i leder,tassar.rygg. gräsax i nosen ,bihålor  mm....

Vad är du ute efter ??????

Publicerat
Vad är du ute efter

Jag förstår vad du menar, just halsinfektioner verkar vara väldigt vanligt.

mvh