Publicerat November 30, 200718 yr Skulle byta sikte på bössan jag var och hämtade igår, men det passade inte Vad är detta för ringar? hur som haver så behöver jag 30mm medium höga stålringar till det där fästet, några förslag? Bilder:
Publicerat November 30, 200718 yr Det är Millets sakoringar du har,är tillverkade i gjutjärn och har inte det bästa ryktet. Extensionmodellen är en ytterligare försvagning dessutom. /Micke
Publicerat November 30, 200718 yr Författare Det är Millets sakoringar du har,är tillverkade i gjutjärn och har inte det bästa ryktet.Extensionmodellen är en ytterligare försvagning dessutom. /Micke Ahh ett perfekt svar Då är frågan, vilka ringar ska man köpa? somsagt 30mm tub.
Publicerat November 30, 200718 yr Ahh ett perfekt svar Då är frågan, vilka ringar ska man köpa? somsagt 30mm tub. Sakos Optilock är riktigt bra fästen till din bössa! lite dyra, men bra ....baserna kostar runt 900:- och ringarna runt 750:-...om jag inte minns helt fel /Fredde
Publicerat November 30, 200718 yr Författare Sakos Optilock är riktigt bra fästen till din bössa! lite dyra, men bra ....baserna kostar runt 900:- och ringarna runt 750:-...om jag inte minns helt fel /Fredde Med chans att bli totalt dumförklarad, men jag vågar ta risken Behöver jag baserna? passar inte ringarna rakt på bössan som det ser ut nu? ???
Publicerat November 30, 200718 yr Med chans att bli totalt dumförklarad, men jag vågar ta risken Behöver jag baserna? passar inte ringarna rakt på bössan som det ser ut nu? ??? Inte blir du dumförklarad!...Forum är till för frågor ...Nä, du måste ha baserna...ringarna skruvas fast i baserna, sen passar baserna i laxspåret som finns på lådan, och när du har satt dit baserna är det bara att dra åt skruven så sitter som där /Fredde
Publicerat November 30, 200718 yr Författare ahh okej, då är det väll bara "hosta" upp 1900kr och köpa sig ett par optilock milettfästena misstänker jag inte är något att ha
Publicerat November 30, 200718 yr Annars kan du köpa Optilock ringmount som är ringar som passar direkt i de laxade spåren på din sako låda, dessa är marginellt billigare och fungerar lika bra, fast är lite smidigare. Kolla på båda varianterna och bestäm själv. Vanliga optilock är ett par baser + ringar som också är "top of the line".
Publicerat December 1, 200718 yr Leupod QR är det inget fel på heller och byter man bössa så har man ringarna kvar.
Publicerat December 1, 200718 yr Kör den varianten som gör att du får så lågt montage som möjligt...Detta borde gynna ditt skytte om du inte har ställbar kolvkam.
Publicerat December 1, 200718 yr ahh okej, då är det väll bara "hosta" upp 1900kr och köpa sig ett par optilock milettfästena misstänker jag inte är något att ha Nja lite mode att dissa Millet faktiskt, inte högsta kvalité men inte heller genomkassa. Jag har haft millet på min havautomat i flera år utan problem. På en halvauto har du dessutom dubbelerkyl vilket gör att kikaren kastas fram och tillbaka i gasomladdningen. Sakos orignalfästen skulle jag leta på Blocket först, jag har en hel driva trots att jag inte äger en Sako, tyvärr har alla 1 tumsringar. MVH
Publicerat December 1, 200718 yr Författare Nja lite mode att dissa Millet faktiskt, inte högsta kvalité men inte heller genomkassa. Jag har haft millet på min havautomat i flera år utan problem. På en halvauto har du dessutom dubbelerkyl vilket gör att kikaren kastas fram och tillbaka i gasomladdningen. Sakos orignalfästen skulle jag leta på Blocket först, jag har en hel driva trots att jag inte äger en Sako, tyvärr har alla 1 tumsringar. MVH Jo det värkar var lite "mainstream" att undvika milett, jag har själv ett par sitter på .308an och kan inte påstå att jag märkt några konstigheter med dom. Men det måste ju finnas någon anledning till att folk undviker dom.. Tror iof inte jag skulle märka skillnad på ett par optilocks och ett par milettringar.
Publicerat December 1, 200718 yr Annars kan du köpa Optilock ringmount som är ringar som passar direkt i de laxade spåren på din sako låda, dessa är marginellt billigare och fungerar lika bra, fast är lite smidigare. Kolla på båda varianterna och bestäm själv.Vanliga optilock är ett par baser + ringar som också är "top of the line". Så här exempelvis
Publicerat December 2, 200718 yr Har både optilockar med bas och utan bas. Basvarianten är så mycket lättare att passa in och få raka. Helt klart värt att lägga dom extra pengarna
Publicerat December 2, 200718 yr Jo det värkar var lite "mainstream" att undvika milett, jag har själv ett par sitter på .308an och kan inte påstå att jag märkt några konstigheter med dom. Men det måste ju finnas någon anledning till att folk undviker dom.. Tror iof inte jag skulle märka skillnad på ett par optilocks och ett par milettringar. Visst funkar Millet ihop med många andra enklare ringar..oftast,beror på vilka krav man har. Den stora skillnaden är att gjutjärn är betydligt sprödare än homogent stål och därför emellanåt ganska lätt kan spricka rakt av av om man skulle ramla och slå i kikaren. Dessutom är ofta ringarnas insida ojämna vilket kan ge klämmärken på tuberna,behöver ofta slipas in. Ingen kedja är starkare än den svagaste länken som bekant. /Micke