Publicerat November 30, 200718 yr Hej Jag har hört att granmarken har haft kontakt med en stor galt för ett tag sen, som dom inte kom åt att skjuta. Nu är det så att jag på min mark troligen haft besök av denna galt, välllldans stora klövmärken och det var riktigt grova märken efter betarna i ett tjärat träd. Och för att inte tala om åteln/diket brevid, det såg ut som någon har tagit sig några stänkare och satt sig i en grävmaskin och lekt lite.. finns en uppbökad grop som nästan är 1m3 stor... Denna galt måste jag ju självklart försöka få omkull 8) Jag har planerat att vaka på denna veckan innan jul och vill höra mig för ifall det finns något eftersöksekipage i södermanland som man kan ringa ifall allt inte går som det ska.. Självklart ska det vara ett ekipage som är vana med grisar. Finns det någon eller några som man kan ringa? Betalar självklart bensin och avgift för eftesöket.. MVH Andreas
Publicerat November 30, 200718 yr Tyvärr inte nära mig, men jag vill ändå passa på att berömma att du gör detta innan du ska ut. Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig och att du inte behöver deras hjälp.
Publicerat December 1, 200718 yr Vill oxå ge en eloge för att du gör som man ska, det är mycket ovanligt... Som regel så får man ett samtal efter felskjutningen skett. Tyvärr så har jag allt för långt dit.
Publicerat December 1, 200718 yr Kolla här: http://www.racerback.se/info_pages.php?pages_id=15 Såg att det fanns ngn i ditt område. Lycka till och rapportera under resans gång om du finner på galten. /Fredric
Publicerat December 1, 200718 yr Jag vill bara stämma in med förgående talare, en eloge till dig.... Micke
Publicerat December 1, 200718 yr Författare Tack för erat stöd Jag tycker det hela är min skylldighet att göra så mycket jag kan för att få en sån säker jakt som möjligt, om det skiter sig så vill jag inte stå där med händerna i byxfickorna och inte veta vad jag ska ta mig till. Får hoppas det är någon som hör av sig och erbjuder sin tjänst, för jag tänker inte avlossa ett skott förens jag vet att jag kan ringa någon om något tråkigt händer. Trevlig helg på er! *edit* Sådär har skrivit upp nummret på en av killarna från dendär sidan, ska skicka ett sms imorrn och se om han är hemma under dom dagarna Kanon bra ideé detdär med att göra en lista på eftersöksekipage, borde göra en liknande lista här på forumet?*/edit*
Publicerat December 2, 200718 yr *edit*Sådär har skrivit upp nummret på en av killarna från dendär sidan, ska skicka ett sms imorrn och se om han är hemma under dom dagarna Kanon bra ideé detdär med att göra en lista på eftersöksekipage, borde göra en liknande lista här på forumet?*/edit* Det tycker jag verkligen att vi skall göra.....skapa en liten eftersöks-pool !!
Publicerat December 2, 200718 yr Det tycker jag verkligen att vi skall göra.....skapa en liten eftersöks-pool !! finns en redan!.. men inte så många som visat intresse!... http://jaktsnack.se/index.php?topic=8530.0 MVh Mamre!. .