Publicerat November 30, 200718 yr Jens heter jag och bo i Hamburg Tyskland. Jag är gift med Angela och dottern heter Lisa. Jag jobbar som Supervisor i en stor Lokaltrafikbolag. Därför trivs bra i lungn lantmiljö i Appleryd söder om Torsås med många fina grannar som drev mig till jakten! Jägarexamen klarades 2002 och sen får jag jagar på grannmarken runt omkring mitt hus. Det är gott med rådjur, hare, duvor och fasan, men också ankor förekommer. Med material från Bernt bygde jag två stegar och et torn. I somras och höst började jag med att locka wildsvin, tjärade stammar och gravade ner majs: grisen ska faller mellan jul och nyår! Med mina kompisar i tyskland jagar vi omkring Hamburg, där finns jättemånga wildsvin överallt! Jag tycker om kamratskap med mina svenska vänner och att jakten i Sverige är mer naturligt än traditionell så som i Tyskland. Jag önsker er alla "lycka till" och alltid fyllda viltkylskåp "Waidmannsheil" Jens.
Publicerat December 1, 200718 yr Hej och Välkommen Inte allt för långt från mina trakter. (Ljungby/Lagan) Ps. Lycka till med vildsvinsjakten. mats