Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

13gram rhino i cal 30

Featured Replies

Publicerat

Hej,någon som har erfarenhet av 13gram rhino i kaliber 30????

Publicerat

Hej på dig, vad är det du vill veta om 13 grams .30 Rhino?

Jag laddar den i .30-06 till grisarna med gott resultat.

Det är en ganska hård kula som du säkert vet.

/J

Publicerat

Bra med nån som svarar!jo tänkte ladda den till runt 900m/s i min nya bössa som jag får snart :) å då är det nog ganska bra att den är lite hård...klarar den dom hastigheterna?vet att 200grain barnes tps gör yttperligt jobb i dom hastigheterna men vill prova en vanlig blykula å har hört mycke gott om RHINO.

ska användas till första hand ÄLG...

tacksam för svar...

ps vad har kulan för värden.. bc?

Publicerat

Har bara följande att berätta ang Rhino i cal 30. Min arbetsgivare i Afrika kan inte tänka sig ngn annan kula i sina vapen. Bla en 300 WM. Vet ej kulvikt men John är kolossalt nöjd. Har skjutit några vilt med den 300:an bla impalan på bilden i min presentation. Där blev inte större hål ut än där var in så nog är det en hård kula. Den är ju oxå framyagen för storvilt.

Publicerat

tack...jag tror att det är för att den har så bra restvikt som det blir så litet utgångshål.har sett på bilder hur snyggt dom svampar upp till och med i 6,5x55....hur snabbt var den laddad i 300wm?

Publicerat
tack...jag tror att det är för att den har så bra restvikt som det blir så litet utgångshål.har sett på bilder hur snyggt dom svampar upp till och med i 6,5x55....hur snabbt var den laddad i 300wm?
Hastigheten har jag ingen aning om dessvärre. Kan ju kolla för han kommer till Danmark nästa vecka. Är en kille där som laddar till honom.
Publicerat

okej...har läst igenom hela din afrika resa å det är ju inte att man blir lite sugen  :)...får spara ihop å åka dit nån gång.bössan jag har på väg är väldigt omtyckt där ;D

Publicerat

Hej, jag har ingen aning om vad BC'n blir men det finns säkert folk här som kan räkna ut det  :)

På Rhinos hemsida har den lättare kulan följande värden: V: 180, BC: 0,328, MV:830

Publicerat

var ut på hemsidan nu å kollade.bc på kulan var .340.. som en oryx! ganska bra då hinner den tappa fart så den inte slår sönder så mycke.fanns även i 14,2gram!!! skulle funka det också men tror nog att det blir en 13 gram för den verkar mer allraound.laddar den till 900-910m/s  så blir det nog en bra patron för älgjakten.ganska flackskjutande men ändå skonsam för maten :P:) ;D

Publicerat

Det låter som du har en 300 wby på gång?

//Henrik

Publicerat

::)................................................................ ;D ;D

Publicerat

japp.ungdomsdröm på väg att uppfyllas :)