Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hundkoppel

Featured Replies

Publicerat

Hej, någon som vet om ett smidgt koppel som hunden inte kan bita av? Min wachtel har förbrukat fem koppel hitills i år. Brukar köra med ett retriverkoppel, skulle helst vara något liknande men starkare.

mvh

Publicerat

Jag byggde ett av plastförsedd tunn vajer åt en kompis, det funkade ganska bra :)

Publicerat

Min TJT bet av 3 koppel innan jag blev less och gjorde något åt det.

Knöt fast henne på gården och försökte vänta till hon började bita för att sedan fya bort problemet. Nu biter hon inte längre på koppel.

Publicerat
  • Författare
Knöt fast henne på gården och försökte vänta till hon började bita för att sedan fya bort problemet. Nu biter hon inte längre på koppel.

Har nog försökt, men min är så jäklig att han bara gör det när jag håller på med något annat och inte har uppsikt på honom. T.ex. står och pratar med någon.

mvh

Publicerat

Det finns färdiga tror dom kallar dom valpkoppel som har kedja eller vire dom första 40cm av kopplet.

Tittade på ett för några dagar sedan i lokala djuraffären..

Publicerat

Jag funderade också på någon slags wire, men det borde ju kunna skada tänderna om hunden är envis.

Publicerat

Det bästa måste väl ändå vara att försöka träna bort beteendet. Ska väl inte behöva gå runt med kätting för att det ska funka. ;)

Publicerat

Det här är vad jag menade..

post-1-1196696247_thumb.jpg

Publicerat
Har nog försökt, men min är så jäklig att han bara gör det när jag håller på med något annat och inte har uppsikt på honom. T.ex. står och pratar med någon.

mvh

Biter han i kopplet när han sitter fastbunden eller när du håller i kopplet?

Publicerat

Smörj in kopplet med mun-vademecuum. Ingen av mina hundar har rört det kopplet nå mer.... ;D

Publicerat
  • Författare
Biter han i kopplet när han sitter fastbunden eller när du håller i kopplet?
Det bästa måste väl ändå vara att försöka träna bort beteendet. Ska väl inte behöva gå runt med kätting för att det ska funka.

Förmodligen bådeock brukar aldrig ha honom bunden, han är rätt lydig annars går fot både med och utan koppel. Men detta att han klipper kopplet händer bara under jakt när han är inte så lite taggad.

Håller med. Har nog försökt och han har fått rätt mycket skit när han biter i kopplet.

• 6 months later...
Publicerat

Vi brukar smörja in allt med ättika som hunden vill tugga på.. t.ex stolsben bokhylla mm. Då brukar det räcka att bara nosa.

Publicerat

Smörja in kopplet med ättika var ett bra tips!

Men...se upp bara så att inte kopplet uppfattas som obehag. Det ska ju vara lätt att sätta på utan att hunden ryggar tillbaka!!

• 8 months later...
Publicerat
Vi brukar smörja in allt med ättika som hunden vill tugga på.. t.ex stolsben bokhylla mm. Då brukar det räcka att bara nosa.

Bra tips skall provas på diverse saker.