Publicerat December 2, 200718 yr Hej, någon som vet om ett smidgt koppel som hunden inte kan bita av? Min wachtel har förbrukat fem koppel hitills i år. Brukar köra med ett retriverkoppel, skulle helst vara något liknande men starkare. mvh
Publicerat December 2, 200718 yr Jag byggde ett av plastförsedd tunn vajer åt en kompis, det funkade ganska bra
Publicerat December 2, 200718 yr Min TJT bet av 3 koppel innan jag blev less och gjorde något åt det. Knöt fast henne på gården och försökte vänta till hon började bita för att sedan fya bort problemet. Nu biter hon inte längre på koppel.
Publicerat December 3, 200718 yr Författare Knöt fast henne på gården och försökte vänta till hon började bita för att sedan fya bort problemet. Nu biter hon inte längre på koppel. Har nog försökt, men min är så jäklig att han bara gör det när jag håller på med något annat och inte har uppsikt på honom. T.ex. står och pratar med någon. mvh
Publicerat December 3, 200718 yr Det finns färdiga tror dom kallar dom valpkoppel som har kedja eller vire dom första 40cm av kopplet. Tittade på ett för några dagar sedan i lokala djuraffären..
Publicerat December 3, 200718 yr Jag funderade också på någon slags wire, men det borde ju kunna skada tänderna om hunden är envis.
Publicerat December 3, 200718 yr Det bästa måste väl ändå vara att försöka träna bort beteendet. Ska väl inte behöva gå runt med kätting för att det ska funka.
Publicerat December 3, 200718 yr Har nog försökt, men min är så jäklig att han bara gör det när jag håller på med något annat och inte har uppsikt på honom. T.ex. står och pratar med någon.mvh Biter han i kopplet när han sitter fastbunden eller när du håller i kopplet?
Publicerat December 3, 200718 yr Smörj in kopplet med mun-vademecuum. Ingen av mina hundar har rört det kopplet nå mer.... ;D
Publicerat December 3, 200718 yr Författare Biter han i kopplet när han sitter fastbunden eller när du håller i kopplet? Det bästa måste väl ändå vara att försöka träna bort beteendet. Ska väl inte behöva gå runt med kätting för att det ska funka. Förmodligen bådeock brukar aldrig ha honom bunden, han är rätt lydig annars går fot både med och utan koppel. Men detta att han klipper kopplet händer bara under jakt när han är inte så lite taggad. Håller med. Har nog försökt och han har fått rätt mycket skit när han biter i kopplet.
Publicerat Juni 10, 200817 yr Vi brukar smörja in allt med ättika som hunden vill tugga på.. t.ex stolsben bokhylla mm. Då brukar det räcka att bara nosa.
Publicerat Juni 10, 200817 yr Smörja in kopplet med ättika var ett bra tips! Men...se upp bara så att inte kopplet uppfattas som obehag. Det ska ju vara lätt att sätta på utan att hunden ryggar tillbaka!!
Publicerat Februari 26, 200917 yr Vi brukar smörja in allt med ättika som hunden vill tugga på.. t.ex stolsben bokhylla mm. Då brukar det räcka att bara nosa. Bra tips skall provas på diverse saker.