Publicerat December 3, 200718 yr Frågan har säkert varit uppe förut men eftersom en gps är färskvara så skapar jag en färsk tråd. Fick i uppdrag att beställa min egen julklapp :D. Tänkte beställa en gps från staterna men vad ska man välja? Är inne på en garmin 60 csx men dom verkar ju ha funnits i ett par år. Är dom fortfarande bra eller är det något annat som gäller? Ser också att det finns en relativt ny version av garpatch så tanken var ju att patcha och byta till svenska och ifall det är möjligt också byta till europeisk baskarta. Någon som testat det här? Svårt? Hur gör man? .. Har "shoppat" friluftskartan så det behöver jag säkert också hjälp med. Hur gör man? Något annat jag bör tänka på?
Publicerat December 3, 200718 yr Kan astron vara något men isf får Du vänta tills den är gk för den svenska marknaden. Har Du läst om i nr. 12 SJ för där hade dom testat den? http://jaktsnack.se/index.php?topic=9858.0
Publicerat December 3, 200718 yr Författare Nej har jag inte. Ska försöka få tag i artikeln... Nu hinner jag inte sätta mig in i det här eftersom lunchen är slut om 10 min men vad är det för gps egentligen? Ser ju ut som en 60csx men med koll på jycken
Publicerat December 3, 200718 yr Nej har jag inte. Ska försöka få tag i artikeln...Nu hinner jag inte sätta mig in i det här eftersom lunchen är slut om 10 min men vad är det för gps egentligen? Ser ju ut som en 60csx men med koll på jycken Garmin Astro 220 handlar den om. Finns flera som har skrivit om den och andra länkar om den också. Sedan finns det väl någon som har impoterat den själv till Sverige. http://www.eniro.se/query?hpp=&ax=&...;what=web_local
Publicerat December 9, 200718 yr Författare det blev en 60 csx.. nu längtar man till jul blir att börja med friluftskartan och sen kanske gå över till pro. Tänkte lägga in metroguide också. Någon som vet hur pass bra uppdaterad den är och hur detaljerad den är? Iom att man kör taxi så kan man hamna på dom underligaste ställena
Publicerat December 9, 200718 yr det blev en 60 csx.. nu längtar man till jul Trevligt, du får skriva nån kommentar om den senare!
Publicerat December 10, 200718 yr Författare ska jag göra. Kan man lägga in egna linjer på kartan tro? Skulle vara bra att kunna markera ut jaktområdet
Publicerat December 10, 200718 yr ska jag göra. Kan man lägga in egna linjer på kartan tro? Skulle vara bra att kunna markera ut jaktområdet Jo det kan du, uppdatera mapsource till senaste versionen. Då kan du rita "Spår" på kartan som du sedan flyttar över till GPSen.
Publicerat December 12, 200718 yr Författare Jaha då damp den ner i lådan. 2581kr + 438(tull + moms) = ca 3000kr allt som allt. Har redan "råkat" lägga in metroguide 9.0 och friluftskartan. Var hur enkelt som helst att köra garpatch på den så nu har jag svenska i menyerna. Det jag har kikat så verkar det vara en kanon-gps men det är ju inofficiellt eftersom jag inte får öppna förrän på julafton :D
Publicerat December 12, 200718 yr Jaha då damp den ner i lådan. 2581kr + 438(tull + moms) = ca 3000kr allt som allt.Har redan "råkat" lägga in metroguide 9.0 och friluftskartan. Var hur enkelt som helst att köra garpatch på den så nu har jag svenska i menyerna. Det jag har kikat så verkar det vara en kanon-gps men det är ju inofficiellt eftersom jag inte får öppna förrän på julafton :D Jaha pitepalt! Det var väl en fin förtida julklapp som Du fick av tomten ??? ;D
Publicerat December 12, 200718 yr Författare Japp! Och det kliar allt i fingrarna när den ligger här bredvid. Vill ut och testa köra lite och springa i skogen
Publicerat December 13, 200718 yr Japp! Och det kliar allt i fingrarna när den ligger här bredvid. Vill ut och testa köra lite och springa i skogen Haha, ja det kan jag tänka mig att Du vill ut och springa i skogen och då kan Du väl köra nattorientering utan att springa vilse. ;D