Publicerat December 5, 200718 yr Hej! Har sett att det börjat saluföras lampor med UV-ljus för att underlätta vis spårning etc. Någon som har testat o vill dela sin erfarenhet med oss andra på forumet! MVH/ RG
Publicerat December 5, 200718 yr Faktiskt inte provat själv, men är har länge funderat på en, jag har dock hört gott om dessa lampor men som sagt hört och provat är stor skillnad
Publicerat December 5, 200718 yr sett för mycket forensic på discovery??? :D funkar det så skulle det ju vara en lysande pryl
Publicerat December 5, 200718 yr Jag såg att Mamre hade en sådan tingest och viftade med i Lördags, skall tydligen vara riktigt bra,vilket jag hört från flera håll ,fabrikat och prisbilder har jag ingen aning om däremot..
Publicerat December 5, 200718 yr Ämnet var visst låst? I alla fall för mig?? I alla fal så har det skrivits om lampan tidigare och nu hade jag skrivit ett ganska långt svar som inte blev postat. Hur som helst så har jag bara provat 1 gång i mörker och det tog inte allför lång tid att hitta blodet i gräs och löv. //Roggman66
Publicerat December 5, 200718 yr Ahh glömde! Lampan heter Gerber Carnivore och kostade 795:- //Roggman66
Publicerat December 6, 200718 yr jag har en sådan precis som JAnsson skriver!.. använt den flera gånger å fungerar toppen!.. både i mörker å i dagsljus!.. de som händer är att lampan förstärker allt rött!.. så kontrasterna blir tydligare!.. jag kan verkligen rekomendera den!... har lika som Roggman!.. även bra om man ska plocka lingon mitt i natten!.. ;D MVh
Publicerat December 6, 200718 yr här kostar den 495 http://www.aceshop.se/lampimportoren/Produ...p;categoryID=13
Publicerat December 6, 200718 yr Författare Ja, det låter som att det är positiva erfarenheter fpå forumet - får nog beställa en sådan fr Gerber. Tack för tipset om Skånskalampimportören! 495 låter ok. 8)