Publicerat December 6, 200718 yr Tar och uppdaterar lite! Jag har nu fyllt 28 år sen en tid tillbaka. Jag har införskaffat en vorsteh sedan ett och ett halvt år, Rut, tysken som jag hade hamnade i vårdnadstvist, jag orkade inte bråka om det. En ny tysk har kommit hem, han heter Tiwaz och är nu 6mån, han kommer från Darkrussel´s kennel. Och sedan en vecka har min chef placerat sin kopov hos mig. Jag ska bli pappa i maj. har ev. lite marker på gång som jag skall sköta viltvården på och hålla i hundförarna. Väl mött /Johannes Kanske är på tiden att jag skriver här om vem jag är.... Johannes heter jag, jag är 26år. Jag har varit med och jagat sen jag kunde gå, hängde då med min far ut. Jagat själv har jag gjort sen jag avr 16 då jag fick min första vapenlicens. Ja jag vet att man ska vara 18 men jag fick dispans eftersom att en jaktelev utan vapen är ju som en.... ja någonting...... Jag bor 1,5 mil söder om världsmetropolen Flen. Jag har en tysk jaktterrier från Kennel Björtomtas som heter Rut... Jag jagar allt.. som jag kommer åt.... tycker dock att älgjakt kan bli lite segt, då jag gillar när det går undan i skogen... Jag är uppvuxen på Sörmlands hundskola, så jag har ganska stor tillgång till apporterande och stötande hundar. Rut är i dagens läge 5½ månad och bor på Lidingö hos matte Anna för att få en proper uppfostaran... Rut kommer att börja vara med till jaktsäsongen 08-09. Ja va fan fråga om ni undrar över något...... Väl mött /Johannes "Admin ändrat rubrik"
Publicerat December 6, 200718 yr Vaddå välkommen, han har ju varit här ett tag redan... Välkommen ut ur garderoben TurboX ;D ;D Mvh!
Publicerat December 6, 200718 yr Författare Tack tack till er alla, bockar och bugar Någon som dräpt någe på sistone?? jag har det inte! jag har bara jobbat.... hmmf men på lördag blit det av ... då ska vi jaga gris....STOR säljjakt.... många grisar skall sändas till andra sidan... och en annan får gå själv, utan hund ....
Publicerat December 6, 200718 yr Erik med Herman samt Mats med Rösti. Hoppas att det inte går som förra vintern då en del hundar gick åt.........
Publicerat December 6, 200718 yr Författare ok..... rycktet sa att det var 5 hundar som strök med på en och samma jakt tror att det var 1 eller 2 på hela året.... Jagar du i Ripsa Orjant, var någonstans???
Publicerat December 6, 200718 yr Tyvärr jagar jag ej i Ripsa mer är högst tre helger/år. Känner Erik väl, jag ska till Ripsa under jul/nyår och skjuta hjort och gris ;D ;D Jag jagar själv i närheten av Ånhammar. Vad jag hörde om Skedevijakten förra året blev 7 hundar skadade och en dog i en såt. Kombinationen ör liten såt, för mycket hundar är inte bra. Rösti blev rispad i ljumsken men klarade sig bra.
Publicerat December 7, 200718 yr ;D de var juh ett tag sedan du reggade dej!.. men inte kommit med en press!... ;D.... men välkommen ska du iaf vara!... ;D MVh ThomasMamre!.
Publicerat December 12, 200718 yr Författare Tack för alla välkomnande känns riktigt bra att vara här.......känns som att jag kommer att bli beroeende av denna sida ;D //J
Publicerat December 24, 200718 yr Författare Vet ju inte riktigt var jag ska skriva det här inlägget det finns ju ingen tråd som heter hälsningar ;D GOD JUL önskar Johannes
Publicerat Januari 7, 200818 yr Kan man säga "välkommen" till en kille med 124 inlägg...? Ja, va f-n, klart man kan... Välkommen!