Publicerat December 6, 200718 yr Har ett luftgevär som knappt är använt. Köpt 1991 för 2395 kr. Webley Tracker de lyx kaliber 22 (5.5 mm, 171 m/s). Sitter ett fult kikarsikte typ hobbex monterat( värdelöst). Original kartongen +owners manual+original sikten. Hoppas att någon kan ge mej tipps om rimligt värde. Såg en annons om en som vill köpa, och vill hamna rätt i pris!
Publicerat December 7, 200718 yr http://www.blocket.se/vi/14361132.htm?ca=10_s Ligger ganska bra i pris beroende på skick mellan 2-3 000, är din så fin som du säger så 2 500:- och uppåt
Publicerat December 8, 200718 yr Författare Kände på mig att det kanske var värdefullt! Men så mycke kan jag nog inte begära. Men nu vet jag i allafall att det inte rör sig om 500 kr.
Publicerat Januari 8, 200818 yr En Tracker är grymt övervärderad i Sverige och betingar generellt orimligt stora pengar i förhållande till vad man får för vapen. En riktigt fin original Tracker med valnötskolven och samtliga tillbehör kan man lätt sälja för 4000 kr, vi har sett flera exempel på detta hos Det Svenska Luftvapenforumet ( www.airgun.se ). En bössa i absolut perfekt nyskick såldes för 6000 kr och hittar man en Stalker Arms Tracker så får man nog räkna med ytterligare ett par tusenlappar, en B&M Tracker brukar hamna runt 5-6000 kr men alla dessa specialmodeller är mycket ovanliga i Sverige. Ett normalt slitet bruksvapen brukar kosta runt 2500 kr som De Luxe och en tusenlapp mindre som Standard. Udda versioner (kaliber 177, original svart eller kamuflage) är dyrare och bör motsvara en De Luxe. Igenom luftvapenforumet så kan man också komma till hemsidan om Webley Tracker där denna modell beskrivs mera ingående och där man också kan se olika exempar och varianter på denna kultbössa. Överlag så har Tracker ypperlig finish, passform och mekanisk kvalité med utsöka materialval, tekniskt sett är den dock hopplöst omodern och baseras ursprungligen på Webley Osprey Supertarget, en 10-meter tävlingsbössa (!), vilken sedan utvecklades till Webley Viscount som man kapade pipan på när man skapade Trackern. Produktionstiden för Tracker var 1982-1999 och i Sverige lanserades den 1985 (på Elmia) och tappade populariteten 1992 då vår licenslagstiftning försämrades, toppåren var 1987-88 då nästan varje luftvapenentusiast med självaktning hade en Tracker.
Publicerat Januari 9, 200818 yr så sugen på ett bra luftgevär! Ser fågel hela tiden som jag kunnat skjuta och behöver skjuta men vågar inte med 22:an. har dessvärre inte råd nu:(
Publicerat Januari 9, 200818 yr Det är inga problem, sälj några krutbrännare bara så får du loss pengar. Har du ett riktigt bra luftgevär så kommer du ändå inte att vilja skjuta med dem.. ;D
Publicerat Januari 10, 200818 yr Ok.. Hur långa flyktsträckor har du i snitt på vildsvin ??? ;D ;D Blir sen förb.. knepigt att lägga ned kråkorna som surrar kring uven > ;D Mvh!
Publicerat Januari 12, 200818 yr Själv har jag två gamla Gamo Hunter 5,5..Inga under av finish men rätt bra skjuts i dem...Stadsduvor som sket ned i granngårdens silo lade ihop vingarna prompt iaf..
Publicerat Januari 12, 200818 yr Har själv en Tracker har dock inte skjutit med det på rätt länge. Är en skruv som saknas, men får se till å fixa det snart, e otroligt kul att mängdträna med luftgevär. Presitionen uppfyller mina krav iaf. Blir dock jobbigt när man ska skjuta mycket då man måste spänna armen efter varje skott.
Publicerat Januari 13, 200818 yr Hur långa flyktsträckor har du i snitt på vildsvin Blir sen förb.. knepigt att lägga ned kråkorna som surrar kring uven Du får ha rätt luftgevär helt enkelt, om en och samma bössa ska klara de uppgifter som du beskriver så rekomenderar jag en Farco. (Mera info: http://www.pyramydair.com/blog/2005/10/air...t-1-farco.html) Detta luftgevär är ett hagelvapen (för kråkorna) och kan även laddas med 120 grain slugs för vildsvinen, dra en gris i skallen på rätt sätt med 105 ft/lbs ifrån en så grovkalibrig projektil så finns det gott hopp om en kort flyktsträcka.. ;D
Publicerat Oktober 16, 20169 yr Är de luxe verisionen värt 3.500? Vill köpa men vet inte om det är värt det. Tack i förhand =)