Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jämthund!

Featured Replies

Publicerat

Nu ska det äntligen bli verklighet! Jämthundsvalp är bokad! Beräknad levereransklar i början av mars. Sambon har gått med på att skaffa en hund till efter ca: två års diskuterande fram och tillbaka. Valpen kommer ha högt meriterade föräldrar. På jyckedata kom jag fram till runt 50(!) jaktchampions... Goda odds verkar de vara iaf... He he... Men då till den enda stötestenen. Namn.... Det kommer bli en hane så förslagen lyder som följer:

[glow=red,2,300]Elvis

Loke

Mattis

Ior[/glow]

Posta gärna egna förslag!

Publicerat

Elvis !! hur ser stam tavlan ut

Publicerat

Jag gillar korta namn som ex. Zack...lätt att ropa, kommendera m.m Va kul med en jämthund..det är lite utav en dröm för mig med.....Måste bara komma över ngr tusen hektar jaktmark ;)

Är det gris som är det primära eller älg ??

Publicerat

Ja, jag kan faktiskt inte rösta på något annat än just Elvis då min heter det. :D

Han har även smeknamnen: Elvispen och Elfisen av gubbarna i laget.

/Mvh Jonas

Publicerat

Ja harvner jag visste att din hund hette så... Men det var faktiskt sambon som tyckte de namnet... Sen har vi nog typ 150 mil emellan varann så tyvärr kommer vi nog inte jaga i samma såter... :-

Än är tiken bara parad, men jag hoppas att jag kommer få köpa en... :P Finns på ssäk hemsida. E: härkilas ackeII och under Lövrydets Nova. Vet att det finns en del i kön men jag är rätt långt fram iaf... Elvis ligger väldigt bra till som namn...

Till en början kommer det nog vara älg som gäller men sen finns det en hel del gris som behöver motioneras ;)

Hoppas nu bara att jag får köpa! För att gissa att den lille parvlen kommer att få både utställningar men främst det som livet går ut på!

JAKT!!!

Publicerat

Klart hunden ska heta Stor Erik ;) eller har du köpt en Olle ;)

Publicerat

Elvis är ett bra hundnamn. Lätt att säga, lätt för alla andra att komma ihåg, osv.

Sen att jag gillar själva musikern gör ju inte saken sämre hellre.

Nästa hund ska heta Johnny Cash.  :)

Publicerat

He he! Johnny Cash is king!!!  ;D

Publicerat

Ojoj.. fler som gillar Cash här  :) Hundnamn från kända rock n' roll musiker.. hmm.. Lewis ( från Jerry Lee Lewis) eller kanske Chuck  :D ( från Chuck Berry)

Publicerat
Nu ska det äntligen bli verklighet! Jämthundsvalp är bokad! Beräknad levereransklar i början av mars. Sambon har gått med på att skaffa en hund till efter ca: två års diskuterande fram och tillbaka. Valpen kommer ha högt meriterade föräldrar. På jyckedata kom jag fram till runt 50(!) jaktchampions... Goda odds verkar de vara iaf... He he... Men då till den enda stötestenen. Namn.... Det kommer bli en hane så förslagen lyder som följer:

[glow=red,2,300]Elvis

Loke

Mattis

Ior[/glow]

Posta gärna egna förslag!

Ior.... det är ju en åsna..

Svårt att säga, beror mycket på hur han är som valp, är han stor i kullen och väldigt lugn så faller rösten på Loke, men far han runt som ett "pop"korn så ligger rösten på elvis.

Mattis var väl ronjas skitiga rövarfarsa ?

En klok och väldigt rutinerad hundförare/uppfödare sa till mig att hundar lystrar mest till bokstäverna I,K,X och någon av dessa bokstäver bör vara med i hundens namn.

PS. Grattis in i den underbara hundvärlden.....

Publicerat
En klok och väldigt rutinerad hundförare/uppfödare sa till mig att hundar lystrar mest till bokstäverna I,K,X och någon av dessa bokstäver bör vara med i hundens namn.

Är det därför din hund heter Fuling?  ;D ;D ;D

Kunde inte låta bli, sorry.  ;) ;) ;)

Kalla hunden Bängbule, det kommer du ändå tycka att han är ändå.  8) 8)