Publicerat December 15, 201114 yr som titeln lyder på denna tråd så behöver jag lite hjälp med något trevligt fasan recept. Fick tag i fasaner kalasbilligt på östermalmas julmarknad för någon vecka sedan. Dom ligger nu flådda i frysen! tips emottages tacksamt!
Publicerat Januari 3, 201214 yr få festar på fasansfulla fasaner farsan Kanske läsa i nån av dina kokböcker?? *flin*
Publicerat Januari 3, 201214 yr Författare Dom är ju redan förstörda då dom är flådda vidareutveckla snälla!
Publicerat Januari 3, 201214 yr Fåglar plockar man enligt min åsikt. Mycket mer jobb, men mycket mer smak
Publicerat Januari 3, 201214 yr Ahh, vi får skylla på oerfarenhet (och dåliga tips från coachen!) Detta ska vi tänka på nästa gång!! Tack =)
Publicerat Januari 4, 201214 yr Tycker det blir bäst om man inte kryddar sönder dem. Stek på och bräsera en stund med t ex lök och en skvätt calvados i, ha med hjärtat, krydda med salt och peppar. Ta bort fågeln, tillsätt grädde och red sås, tillsätt mera calvados, salt och peppar och lite svartvinbärsgelé efter smak. Servera med pressad potatis och svartvinbärsgelé. Gott! Appråpå plockad fågel eller inte, blir godare med skinn, men jag flår de flesta fåglar jag äter. Äter hellre egenuppfödd eller skjuten fågel och flår än köper plockad. Har ofta inte tid att lägga på plockningen (och ska det göras får jag göra det själv...).